26 ספטמבר 2015 | אדם קאלינן
למה כדאי לכם לדון בפרטי העסק שלכם עם בן/בת הזוג

רכבת ההרים הרגשית שהיא יזמות היא קשה- אין ספק בזה. אתם יודעים מה קשה יותר? לעשות את זה לבד ולהרגיש כאילו אין לכם אף אחד שאתם יכולים לדבר איתו. בואו נראה כמה היבטים של העסק שלכם שאתם חייבים לחלוק עם האדם המשמעותי שלצידכם.

רכבת ההרים הרגשית שהיא יזמות היא קשה- אין ספק בזה. אתם יודעים מה קשה יותר? לעשות את זה לבד ולהרגיש כאילו אין לכם אף אחד שאתם יכולים לדבר איתו.

 

המציאות היא שלרבים מאיתנו יש בדיוק את האדם הזה שחי ממש לצידנו, אבל אנו נכשלים בלתקשר ביעילות על הפרטים של המאבק- מה שמשאיר אותם בחושך ואתכם לבד, וזה לא טוב לאף אחד.

 

כתבתי בעבר על החשיבות של מייסד שותף, אבל זה שונה. האדם הזה אינו המייסד השותף הטיפוסי שלכם, אלא האחד או האחת אליהם אתם חוזרים הביתה בלילה, לאחר שנפרדתם מהמשרד ומהצוות שלכם. הסביבה הביתית אמורה להיות המקום ממנו אתם שואבים את היציבות שלכם, מה שאינו סביר שיקרה אם אינכם מקיימים שיחות שמשלבות בין העבודה לחיים.

 

בואו נראה כמה היבטים של העסק שלכם שאתם חייבים לחלוק עם האדם המשמעותי שלצידכם.

 

1. המורדות, לא רק העליות.

 

זה קל לחזור הביתה ולדבר על כל הדברים שהולכים נהדר. הרבה יותר קשה לדבר על המאבקים וההחלטות הקשות שנעשות. אולי זה בגלל שאתם עושים את המיטב שאתם יכולים על מנת להחזיק את הראש מעל המים או שאתם פשוט בתוך ניסיון נואש לשכנע את עצמכם שהכל נהדר- מקובל להתייחס לזה כאל "אשליית היזם".

 

לא משנה איזה מהם מדבר אליכם, אתם חייבים לגלות את הקשיים שלכם לאדם המשמעותי שלכם, כדי שהוא או היא יוכלו לספק לכם תמיכה רגשית והבנה. במילים אחרות, אם אתם חוזרים הביתה כפופים לחלוטין אבל לא מוכנים לספר למה, לאיזה סוג של תגובה אתם באמת מצפים?

 

2. הפרטים על הפרטים.

 

עכשיו שצללתם פנימה ואתם מדברים על הדברים הקשים, אתם חייבים להיכנס לתוך כמה מהפרטים- אינכם יכולים לצפות ממישהו לדון בנושאים ובקשיים שאתם חווים בלי הבנה מעמיקה כלשהי לגבי מה שקורה.

 

האם זה אומר שאתם חייבים לחפור עמוק פנימה אל הפרטים הקטנים, כולל כל סוגי הפרטים הכלכליים? כן, בהחלט. תקשורת עמוקה היא חשובה כדי לאפשר לבן/בת הזוג שלכם להבין מה אתם עוברים והפרטים הללו, כולל הפיננסיים, נמצאים בחשיבות עליונה להחלטות שאתם מקבלים ולצרות שאתם חווים.

 

ידעתם שאת הסיבות העיקריות לגירושין באמריקה היא עניינים כספיים? זה אולי לא מהנה לדבר על הדברים האלה, לפות כשהם לא הולכים כל כך טוב, אבל זה חשוב ביותר שתהיו פתוחים וכנים לגבי המצב הכלכלי של העסק שלכם כדי שאתם ובני/בנות הזוג שלכם לא תצטרפו לסטטיסטיקה.

 

3. סיעור מוחות על ההחלטות הקשות.

 

עכשיו שיצרתם והמשכתם בדיאלוג פתוח, השתמשו במומחיות של האדם שלצידכם לטובתכם וחישבו יחד על הבעיות. העובדה שהם "מבחוץ" ואינם מסתכלים על הפרטים שאתם רואים לאורך כל היום, משמעותה שתהיה להם פרספקטיבה ייחודית ורעננה להוסיף לצלחת הפתרונות האפשריים שלכם. אני יכול רק להבטיח שתופתעו לטובה מהמחשבות מלאות התובנה או ההצעות שיתפתחו.

 

רק זכרו; אם אינכם פתוחים וכנים או לא מספקים מספיק פרטים, הסבירות של סשן סיעור מוחות אפקטיבי- עם מישהו שמכיר אתכם היטב ומציע הסתכלות רעננה- תהיה קשה יותר בהתאמה וגם תניח מתח רציני על מערכת היחסים שלכם. אתם עשויים גם לגלות שבן/בת הזוג שלכם הופכים להיות יותר סבלניים כשהם יודעים מה קורה, שזה דבר שאתם והעסק החדש שלכם בהחלט הולכים להזדקק לו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.