26 אוקטובר 2015 | ג'ון ראמפטון
5 טרנדים המעצבים מחדש את המדיה החברתית

עברו כמה שנים מאז שהיו אלו רק רשתות חברתיות, עכשיו זו תקשורת חברתית. זה נוף התקשורת שלנו. זו התקשרות מסיבית. והנה המקום אליו פניה מועדות ומה זה אומר לגבי עסקים.

לא לפני זמן רב, צופים באינטרנט היו עדים לימיה המוקדמים והמהפכניים של טוויטר ולהודעת "ייזהר הקונה" על פייסבוק, שהוסוותה בתור הסרט זוכה האוסקר "הרשת החברתית". עכשיו יש את פינטרסט למכורי העשה זאת בעצמך, לינקדאין עבור המקצוענים, טאמבלר עבור מתבגרים חושבים, אינסטגרם עבור דור המילניום המגלה את החשש מלהחמיץ משהו, ואפילו שירותי היכרויות המופיעים ככפילי אתרי רשתות חברתיות.

 

עברו כמה שנים מאז שהיו אלו רק רשתות חברתיות, עכשיו זו תקשורת חברתית. זה נוף התקשורת שלנו. זו התקשרות מסיבית. והנה המקום אליו פניה מועדות ומה זה אומר לגבי עסקים.

 

1. פייסבוק צועדת לקראת דמוגרפיה בוגרת יותר.

 

לפי דיאגרמה שהופקה על ידי אדוויק והשתמשה בנתונים מ- eMarketer המפרטים את הטרנדים הדמוגרפיים במדיה החברתית ב-2016, פייסבוק היא עדיין מובילת השוק בקרב הרשתות החברתיות, אבל צפויה עלייה של 7.6% בשיתופים על ידי משתמשים בני 65 ומעלה, עליית השיתופים הגדולה ביותר מבין כל קבוצות הדמוגרפיה. הנתונים של eMarketer רומזים שהשיתופים בקרב דור המילניום הצעיר יותר (גילאי 18-24) ירדו.

 

צפוי שב-2016 , אנשי שיווק הולכים להגביר את מאמצי הפרסום שלהם כדי לכלול פרסומות מכוונות אפילו יותר בפייסבוק על ידי שימוש במידע שמשותף בחופשיות בשירותיה. באשר לרשתות חברתיות אחרות, קבוצת הגיל שבין 25-35 עדיין שומרת על אחיזה חזקה במערכת, אם כי אינסטגרם, טוויטר וטאמבלר הופכות לטרנד צעיר יותר. נראה כי כמעט ואין מעורבות של בוגרים יותר בטאמבלר ואינסטגרם.

 

זה טוב עבור בעלי עסקים קטנים כיוון שזה מאפשר להם להתחרות מול מותגים גדולים. עכשיו העסק שלכם יכול לעלות לרשת וממש לבלוט. לרוב הלקוחות ברשת לא אכפת אם אתם מותג גדול אלא יותר אכפת להם מהנוכחות שלכם ברשת. זה מצב של win-win עבור חברות קטנות.

 

2. העתיד נמצא בכף היד.

 

מרץ האחרון סימן את הפעם הראשונה שארבע אפליקציות המסרים המובילות בעולם צברו מספר משתמשים כמו של ארבע הרשתות החברתיות הגדולות. אפליקציות המובייל הללו אינן רק מאפשרות למשתמשים לסמס ולהתקשר בחיבורים למרחקים ארוכים מבלי לשלם תעריפי שיחות חוץ, אלא גם מאפשרות להם לבנות עולם שבו המותגים, הפרסומים והשירותים האהובים עליהם מאוגדים לחבילה מותאמת אישית אחת שניתן לגשת אליה מכל מקום.

 

שירותים חדשים גילו את ההשפעה של הבאת המוצרים שלהם היישר אל הלקוחות דרך אפליקציות מסרים: פונקציית Discover של סנאפצ'אט הושקה עם 11 פרסומים בינלאומיים גדולים לקול תשואות הקהל ומתכננת התרחבות. בסין, אפליקציית התקשורת והסמסים הפופולרית WeChat, צירפה לרשימה שלה פרופילים של סלבריטאים ומותגי ענק. זה מאפשר למשתמשים לעקוב אחר עדכונים של חבריהם ושל הסלבריטאים האהובים עליהם, לקבל "כרטיסי" VIP לנייד בלבד לקנייה ברשתות הגדולות, להזמין מקומות במסעדות טרנדיות על ידי הודעת טקסט ואפילו לתרום ליוניצ"ף באפליקציה משולבת אחת.

 

3. הרשתות החברתיות הופכות למנועי חיפוש.

 

בעוד גוגל אינה הולכת לשום מקום בקרוב, הדרך בה משתמשים מחפשים שירותים ומוצרים התרחבה מעבר ל- SEO פשוט. 88% מהצרכנים ברשת מושפעים על ידי ביקורות ותגובות של צרכנים אחרים. הם מפשים ישירות באתרים כמו יוטיוב ופייסבוק (בהן לכל חברה יש נוכחות), או באפליקציות כמו Yelp. לפינטרסט, במיוחד, יש תפקיד משמעותי במשמרת הזאת: השוק שלה נשלט ברובו על ידי נשים בשנות ה-30 שלהם, בעלות משפחה צעירות, קבוצה דמוגרפית הידועה בתור הקונה העיקרית. השירות הוא גם ממוקד קניות, מקפיץ את המשתמשים מהאריחים שלהם היישר לאתרי חברות בקצב גדל אקספוננציאלית.

 

4. הפוליטיקה תשחק במדיה החברתית.

 

כאשר יותר ויותר משתמשים פונים לטוויטר ופייסבוק כדי להתעדכן בחדשות (כ-63% מהמשתמשים), מעולם לא היה חשוב יותר עבור מועמדים לפוליטיקה ואושיות מפתח עולמיות להיות מעורבים ברשת. כדי להכריז על מועמדויותיהם למירוץ הנשיאות המתקרב, מושל וויסקונסין סקוט ווקר צייץ בטוויטר "אני בפנים.", הסנטור טד קרוז צייץ וידאו, בעוד הילארי קלינטון פנתה ליוטיוב עם סרטון בן שתי דקות. אם בשנים קודמות נוכחות במדיה החברתית הייתה צעד חדשני, היום זה הכרחי להיות בפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם.

 

5. ביג דאטה משמש להתאמה אישית ותרבות היא המלך.

 

לאנשי שיווק באינטרנט מעולם לא הייתה כזו גישה למידע על העדפות צרכנים, והנתונים נאספים עם כל הקלקה. עם ביג דאטה מגיעה ההזדמנות להתאים אישית את השירותים כדי שיתאימו לכל צרכן, לעצב מערכות יחסים וליצור חוויות ייחודיות. העברת "חוויה" תמיד הייתה חלק חשוב בשיווק, ומעולם זה לא היה נכון יותר. מוצרים מצליחים הם אלו שמעבירים לא רק את מה שנצרך, אלא גם תרבות: ייתכן שזה תמריץ לצדק חברתי, מצב רוח, או חברות באיזשהו מועדון.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.