23 נובמבר 2015 | אדם קאלינן
היסודות באמצעותם בניתי עסק של שבע ספרות בלי עובדים

הרבה צריך להיאמר עבור אותם מעטים נדירים האוחזים ביכולת ליצור חברות ענקיות עם מאות ואלפי עובדים שכולם פשוט נרגשים להיות בעבודה. זה קשה בצורה יוצאת דופן ומרשים באותה מידה, וזו הסיבה שהם תופסים מקום בעמוד הראשון של מגזין או ירחון גדול כלשהו.

הרבה צריך להיאמר עבור אותם מעטים נדירים האוחזים ביכולת ליצור חברות ענקיות עם מאות ואלפי עובדים שכולם פשוט נרגשים להיות בעבודה. זה קשה בצורה יוצאת דופן ומרשים באותה מידה, וזו הסיבה שהם תופסים מקום בעמוד הראשון של מגזין או ירחון גדול כלשהו.

 

למרות שזה נראה נוצץ וזוהר, במיוחד עם כמות הפרסום שבה מחזיקים יזמי על בימינו, ישנה כמות עצומה של גמישות שהולכת לאיבוד, כמעט כברירת מחדל, ברגע שאתם חוצים גודל מסוים. עכשיו, לא רק שאיני אחד מאותם מעטים, אלא שגם איני רוצה להיות.

 

החדשות הטובות הן שחוסר העניין שלי במרדפים שכאלה לא הפריע לי בבניית עסק של שבע ספרות, בזמן קצר יחסית, עם מייסד שותף אחד וללא עובדים- מה שיכול להיות מבוצע מכל מקום בעולם שיש בו חיבור לאינטרנט. למעשה, אני מקליד את השורות הללו מתוך בית קפה בקופנהגן, דנמרק, ואשוטט לאורך אירופה למשך חמשת השבועות הבאים לפחות- ועדיין המכירות ימשיכו לגדול והעסק לא יפספס אף צעד. אני לא מתרברב, רק מאמת עובדות.

 

הדגם הזה ניתן לשכפול. כך תוכלו לעשות זאת:

 

1. התחילו פשוט.

 

לעיתים קרובות מדי, אנשים חכמים ממציאים רעיונות נהדרים ובונים אותם יתר על המידה במהירות, כך שכאשר הם מגיעים לשוק, אין דרך לבחון או להבין אילו חלקים של המוצר עובדים ואילו לא. יש הרבה מה לומר על החשיבה של הנרי פורד של להציע מוצר מסוים בגודל אחיד ובצבע אחד כדי להיות מסוגל להבין ולאמוד את תגובת הלקוחות, ואז לחזור על זה ולשפר את המוצר ואת תהליכי המכירה והשירות שלו.

 

בתוך אסטרטגיית "ההתחלה הפשוטה" הזו כלולה הסרת כל הסיבוכים הנובעים ממכירת המוצר או השירות שלכם למתווכים. כוונתי היא שעליכם להימנע, לפחות בהתחלה, מסיבוך יתר של שרשרת המכירות שלכם עם סיטונאים או תרחישי קמעונאות, ובמקום זאת לקחת את המוצר שלכם ישירות אל הצרכן. זה יבטיח שתשלטו במותג ותשמיעו את קולכם בשלב מוקדם, תהיה לכם תקשורת ישירה עם הלקוחות בשביל משוב חשוב ביותר ותחזירו רווח נקי מהמכירות שלכם- מה שיאפשר לכם להשקיע חזרה ולצמוח מהר יותר מבלי הצורך להסתמך על מימון חיצוני או חובות.

 

2. אוטומציה בשלב מוקדם.

 

הטכנולוגיה היא באמת די מדהימה, וזו הסיבה שאתם חייבים להשתמש בה על מנת להפוך הכל לאוטומטי ישר מההתחלה. אתם צריכים לבנות את היסודות של העסק שלכם כאילו היה גדול פי 20, מה שניתן לעשות תמורת מאות דולרים בשנה.

 

האוטומציה שלכם מתחילה עם ערוצי המכירות שלכם או שווקי מסחר אלקטרוני עם פתרונות כמו Shopify, שיוצרת מערכת שהיא כמעט מחוץ לקופסה ותתחבר כמעט לכל דבר. האוטומציה חייבת להמשיך דרך השיווק שלכם ופונקציות תמיכה עם מוצרים כמו פרסומות וידאו בפייסבוק, שיכולות לעבוד בצורה מופלאה ולדרוש השגחה מינימלית.

 

לבסוף, Desk או Zendesk יהפכו את בקשות התמיכה הנכנסות שלכם לאוטומטיות. אלו נהדרים כיוון שתוכלו לכתוב פקודות מאקרו או תגובות ממוכנות עבור כמעט כל שאלה נכנסת, כך שברגע שהן נכנסות, תוכלו ללחוץ על מקש אחד כדי להשיב ובכך לפתור את המקרה או את השאלה. תוכלו אפילו להגדיר פקודות מאקרו לתגובה אוטומטית ברגע שתהיה לכם שליטה בשפה או מילות מפתח עבור בקשות מסוימות, מה שאומר שלעולם לא תצטרכו לראות אותן אפילו.

 

3. מינוף של מיקור חוץ.

 

המוני מאמרים נכתבו על האם יש להוציא למיקור חוץ דברים מסוימים. אני אפילו כתבתי כמה, אבל כאן אנחנו מתמקדים בבניית עסק שאינו דורש עובדים- כך שהולכים להוציא את הכל למיקור חוץ. בואו נתחיל עם שיווק ומכירות: בהתחלה, אתם תהיו אלה שעושים הכל, דבר שהוא סופר חשוב בהתחשב בעובדה שאתם היחידים שבאמת מבינים את העסק ואת הלקוחות, אבל יגיע זמן בו תהיו עסוקים מכדי ליצור ולנהל את כל זה.

 

זהו המקום בו השימוש ביח"צ נכנס לפעולה. במקום בו הייתם שוכרים צוות יח"צ להשיג תקשורת ופרסום, מה שאתם עדיין יכולים, אתם צריכים עכשיו לשכור אותם כדי לנהל ולהצמיח את הערוצים החברתיים מייצרי הרווחים שלכם. על הצוות להרכיב תוכנית וציר זמן הגיוניים, מבוססים על המותג והניסיון שלכם, ואז להוציא אותם לפועל ולאפשר לכם להתמקד בדברים אחרים.

 

חפשו גם לשכור עוזר/ת וירטואלי/ת: מדובר בעובד/ת של חברה אחרת כמו UAssistMe, שתוכלו להחתים ולהכשיר מרחוק לביצוע כל רשימת משימות, עם דרישות מינימליות של זמן (החל מחמש שעות שבועיות). זה יעזור לשמור על הזמן הפנוי שלכם פנוי ועל מחויבויותיכם כמעסיקים לא קיימות.

תגובות

1. Nir | 10 דצמבר 2015

לא ברור משהו ? שיווק ,מכירות ושירות במיקור חוץ \אוטומציה מובן .אבל מי מטפל באספקת המוצר-אריזה ומשלוח ?


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.