3 פברואר 2016 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - מועדון היזמות הבינתחומי הרצליה - IDC Entrepreneurship Club

מועדון היזמות של המרכז הבינתחומי - IDC Entrepreneurship Club - הוא גוף סטודנטיאלי אשר הוקם ופועל על ידי סטודנטים למען סטודנטים. כל עשרת התכניות ושלל הפעילויות במסגרת מועדון היזמות הינן התנדבותיות ואינן מזכות בקרדיט אקדמי או תמורה כלכלית, זאת בשל רוח המועדון המעודדת עשייה מתוך רצון ליצור השפעה חיובית בחברה.


הקהילה שלנו


מועדון היזמות של המרכז הבינתחומי הוא גוף סטודנטיאלי אשר הוקם ופועל על ידי סטודנטים למען סטודנטים וזאת בדיוק הייחודיות שלו.

כל התכניות והפעילויות במסגרת מועדון היזמות הינן התנדבותיות ואינן מזכות בקרדיט אקדמי או תמורה כלכלית, זאת בשל רוח המועדון המעודדת עשייה מתוך רצון ליצור השפעה חיובית בחברה. המועדון פועל להצעת פתרונות לבעיות היומיומיות בחברה הישראלית וכן לאתגרים גלובליים משמעותיים, תוך תמיכה במיזמים ללא מטרות רווח. לעשייה זו שלושה נדבכים מרכזיים: תכניות יזמות מובנות, אירועים מיוחדים וייעוץ וליווי מיזמים ויזמים.

 

עשרת התכניות המרכיבות את המועדון הן:

 

Start-Up Class

כיתת היזמות של מועדון היזמות. בין התכניות הוותיקות במועדון, שבמסגרתה מתארחות מדי שבוע הדמויות המובילות בעולם היזמות ובקהילת ההון סיכון. התכנית פועלת במטרה להעניק לסטודנטים ידע, כלים וחשיפה לעולם היזמות באמצעות מפגשים עם בכירים מהתעשייה, אירועים חברתיים, סדנאות מעשיות ותחרויות.

 

Artemis

תכנית ייחודית אשר הוקמה במטרה להעניק ארגז כלים טכנולוגי ייחודי ועזרה במימוש הפוטנציאל הטמון ביזמיות ובמנהיגות צעירות. התכנית מבקשת לטפח סטודנטיות מצטיינות באמצעות מפגשים עם נשים יזמיות מובילות אשר יעוררו השראה וישתפו מניסיון חייהן ואף ילוו את המשתתפות בתהליך היצירה. לצד ההרצאות, הסטודנטיות מקימות מיזם משל עצמן אשר זוכה לליווי היזמיות וסגל התכנית.

 

Business Makeover

תכנית ”עסקים במרכז“ בשיתוף עיריית הרצליה, מעניקה ייעוץ עסקי לעסקים קטנים במרכז העיר. במסגרת התכנית עובדים הסטודנטים עם בעלי בתי העסק ובונים עבורם תכנית עסקית, במטרה לשפר את ביצועי העסק הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

 

Momentum

תכנית המנטורינג של מועדון היזמות. התכנית אישית ומיועדת לצוותים בשלבי פיתוח של מיזם או סטארטאפ. התכנית מספקת ליזמים ליווי וחניכה אישית על ידי מנטורים מנוסים וגופים מובילים מהתעשייה, לצד סדנאות יזמות מעשיות, סיוע ביצירת קשרים אסטרטגיים והנגשת ייעוץ מקצועי בתחומים מגוונים (כדוגמת ייעוץ משפטי ופיננסי). התכנית היא למעשה חממה המסייעת ליזמים לפרוץ דרך ולהביא את המיזם שלהם לידי הצלחה.

 

GreenBiz

התכנית ליזמות ירוקה, אשר מעניקה כישורים מעשיים לסטודנטים בעלי זיקה ליזמות בתחום הקיימות, בחשיפתם ליישום אסטרטגיית קיימות, בעיצוב ערכי הליבה העסקית של חברות בישראל. זאת, לנוכח ההכרה הגוברת בצורך במנהיגות עסקית אחראית המובילה שינוי החיוני להבטחת איכות החיים מול אתגרי המאה ה-21.

 

See IEC

תכנית היזמות החברתית של המועדון כוללת סדנא מעשית שנתית, במהלכה לומדים הסטודנטים כיצד להקים מיזם חברתי תוך התנסות בשטח. לאורך הסדנא מלווים הסטודנטים על ידי מיטב היזמים החברתיים בארץ, החל משלב פיתוח המיזם ועד לאירוע בו ייחשף המיזם.

 

IEC Skillset

תכנית סדנאות טכנולוגיות אשר פתוחות לכלל אוכלוסיית הסטודנטים במרכז הבינתחומי.

 

IEC Workshops

תכנית סדנאות שאינן טכנולוגיות, העוסקות בעולם העסקים והיזמות. התכנית מספקת סדנאות בניהול משא ומתן, לימוד אודות שווקים מתפתחים, סדנאות מכירה ופיתוח עסקי, גיוס הון, פגישות עם משקיעים וכן בניית פרזנטציות.

 

Appgrading Society

תכנית לפיתוח ומתן פתרונות טכנולוגיים לאוכלוסיות מוחלשות. התכנית מהווה חממה לגידול יזמים חברתיים טכנולוגיים. במסגרת התכנית הנמשכת שישה שבועות, תינתן ההזדמנות לעשר קבוצות סטודנטים מכל הארץ לרתום את כוחה של הטכנולוגיה לעזרתן של אוכלוסיות מוחלשות שלא למטרות רווח. כל קבוצה תעבוד עם מנטור מקצועי, ויחדיו הם יאפיינו צורך, עבורו, ויפתחו אב טיפוס של טכנולוגיה שיש בכוחה לחולל שינוי באיכות חייהן של אוכלוסיות מוחלשות.

 

סניף She Codes במרכז הבינתחומי

תכנית אשר שמה לה למטרה לקדם נשים בתחום ההייטק. הסניף פועל במסגרת ארגון She Codes העולמי ומקיים מפגשים שבועיים, אשר במסגרתם סטודנטיות מכלל בתי ספר לומדות תכנות ורוכשות מיומנויות פרקטיות בתחום המחשבים.

 

בנוסף לתכניות אלו, ישנן מספר אירועים אותם מארגן המועדון ועל כך בהמשך.

 

 

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

 

מועדון היזמות פועל במסגרת המרכז הבינתחומי. סגל המועדון, החל מהמתנדב הזוטר ביותר ועד ליו"ר המועדון, מורכב כולו מסטודנטים של המרכז הבינתחומי וקהל היעד של המועדון הינם סטודנטים של המרכז הבינתחומי.

אחת ממטרותיו העיקריות של המועדון, מעבר להעלאת מודעות יזמית בקרב הסטודנטים של המרכז הבינתחומי, הינה יצירת קשר ישיר ובלתי אמצעי של הסטודנטים עם אנשי מקצוע מהמובילים בתחומם בחברה הישראלית. 

המרכז הבינתחומי, בשל הקשר שלו עם דמויות מובילות אלו, מהווה כפלטפורמה הטובה ביותר למטרה זו בדיוק.

 

 

 

הייחוד בקהילה שלנו

 

אנו מאמינים כי למועדון, בשל הגדרתו, אופן פעולתו והמקום בו הוא פועל, יש שני יתרונות יחסיים מרכזיים על פני קהילות אחרות.

ראשית, מועדון היזמות הינו גוף ללא מטרות רווח, אשר כל עניינו הוא קידום הסטודנטים בעולם היזמות. כלומר, המועדון מבצע את פועלותיו ללא תמורה כלכלית כך שמיזמים אשר מתפתחים במועדון ויוצאים לדרכם העצמאית (דוגמת Com.Unity)  אינם מחושקים למועדון.

שנית, בשל הסביבה בה פועל המועדון, קרי, המרכז הבינתחומי, חשופים הסטודנטים לקשר ישיר עם הבכירים באקו-סיסטם הישראלי וזוכים להזדמנות ליצירת רשת נטוורקינג אשר אין שנייה לה בישראל.

 

 

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

 

ישראל ממתגת את עצמה בעולם (מעבר לסכסוך) כמעצמת סטארטאפ. כקהילת יזמות בישראל אנחנו גאים לקחת חלק ולקדם את תחום היזמות ההולך ומתפתח בישראל.

שנית, על ידי חיבור הסטודנטים לעולם היזמות הישראלי אנחנו מבטיחים למעשה את פיתוחה של החברה האזרחית בישראל, מסיבה זו בדיוק, אנחנו שמים דגש מיוחד על יזמות חברתית.

 

 

 

קהילה מפרגנת לקהילה

 

אנחנו שמחים לפרגן לכל קהילת יזמות בישראל. כל מי שפועל בזירה זו ולמען קידום עולם היזמות הישראלי יזכה לתמיכתנו ונשמח לשתף עמו פעולה בתחומים הרלוונטיים.

 

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

 

חלק מהתכניות הפועלות והאירועים אותם אנו מארגנים, פתוחים לקהל הרחב ולא רק לסטודנטים של המרכז הבינתחומי. בנוסף, כידוע לכל יזם מתחיל, כל פרויקט יזמי שעולה מהווה הזדמנות - הזדמנויות לשיתופי פעולה, חיבור בין יזמים, העשרת ידע ולקיחת חלק בפרויקטים שונים.

לכן, אנו מעודדים יזמים וחברים נוספים בקהילת היזמות הישראלית לעקוב אחר פעילותיו הרבות של המועדון, אשר כוללות, בין היתר, את האירועים הבאים:

 

Pitch Night

אירוע הדגל השנתי של מועדון היזמות, הכולל תחרות מיזמי סטודנטים נושאת פרסים בהשתתפות פאנל שופטים מכובד.

 

Inspiration Day

אירוע בהשתתפות עשרות דוברים מתחומים שונים המבקש להתמודד עם אתגרי האנושות במאה ה-21.

 

TEDxIDC

אירועTED הכולל הרצאות קצרות אל מול קהל של מאות סטודנטים, סגל אקדמי ואנשי מפתח בחברה הישראלית. במרכז האירוע עומדת האמונה כי לרעיונות הכוח לשנות את המציאות כפי שאנו מכירים אותה, ומטרתו להשריש את הערכים של חדשנות, יזמות ואחריות חברתית בסביבה האקדמית ובקהילה. האירוע נעשה ברישיון מארגוןTED העולמי. 

 

Hack IDC

האקתון הסטודנטים השנתי של המרכז הבינתחומי הרצליה. באירוע נפגשים סטודנטים מרחבי הארץ לתחרות של 48 שעות רצופות, במהלכן כל קבוצה יוצרת פרויקט טכנולוגי בהתאם לנושא התחרות, אשר משתנה מדי שנה.

 

Global Game Jam

האקתון משחקי מחשב, אליו מתכנסים אלפי מעצבי משחקים במאות אתרים ברחבי העולם, ובמשך 48 שעות יוזמים ומוציאים לפועל משחק מחשב, המתבסס על נושא אשר מוכרז מיד עם פתיחת ההאקתון השנתי. מדובר בתאריך בינלאומי, שבמסגרתו מעצבים ומתכנתים מסביב לעולם, יוצרים משחקים חדשים במקביל.

 

Hackathon Tel-Aviv Police

האקתון של מועדון היזמות בשיתוף מחוז תל אביב של משטרת ישראל, אשר התקיים ב24-25 בדצמבר 2015. ההאקתון היה פתוח לקהל הרחב ובמשך 24 שעות עבדו המשתתפים לצורך פיתוחים טכנולגיים למען משטרת ישראל. בהאקתון התמקדו בנושאים: מאבק בפשיעה, איכות חיים, הפחתת תאונות דרכים ושירות לאזרח.

 

 

 

שמרו על קשר

דרך אתר המועדון: iec.idc.ac.il

או דרך עמוד הפייסבוק שלנו: מועדון היזמות הבינתחומי הרצליה | IDC Entrepreneurship Club 

 


 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.