אירוע פינטק, שת"פ עם פרויקט עיר-אקדמיה של הרשות לפיתוח ירושלים ועם סיטיבנק. בשורה הראשונה - יגאל אראל, דיקן הפקולטה למדעים וממייסדי מרכז היזמות; עמית זילברשטיין, מנהל מרכז היזמות; נציגי הרל"י וסיטיבנק
17 פברואר 2016 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - HUstart האוניברסיטה העברית בירושלים

HUstart - מרכז היזמות של האוניברסיטה העברית, הוקם בהובלת הפקולטה למדעים, בית הספר למינהל עסקים וחברת יישום – על מנת לעודד וליזום הקמת סטארטאפים באוניברסיטה העברית, גם על ידי סטודנטים, גם על ידי חוקרים וגם על ידי יזמים שמגיעים מחוץ לאוניברסיטה. המרכז מסייע למי שרוצה לעשות את הצעד הראשון בעולם היזמות, וגם מספק גישה ל-IP של האוניברסיטה העברית.

השבוע קהילה ישראלית בירושלים עיה"ק, נושמים אוויר הרים צלול כיין ומתרשמים מסצנת היזמות המרשימה שהתפתחה ופועלת בעיר הבירה, ובכללה גם מרכז היזמות של האוניברסיטה העברית - HUstart.

 

 

הקהילה שלנו 

HUstart- מרכז היזמות של האוניברסיטה העברית, הוקם בהובלת הפקולטה למדעים, בית הספר למינהל עסקים וחברת יישום – על מנת לעודד וליזום הקמת סטארטאפים באוניברסיטה העברית, גם על ידי סטודנטים, גם על ידי חוקרים וגם על ידי יזמים שמגיעים מחוץ לאוניברסיטה. המרכז מסייע למי שרוצה לעשות את הצעד הראשון בעולם היזמות, וגם מספק גישה ל-IP של האוניברסיטה העברית. 

מתוך האוניברסיטה העברית צמחו לאורך השנים פטנטים וסטארטאפים רבים. השנה החליטו הפקולטה למדעים, בית הספר למינהל עסקים וחברת יישום להקים את מרכז היזמות כדי לעודד וליזום הקמה של סטארטאפים בתוך האוניברסיטה, ולשמש להם בית גידול. 

אנחנו עוזרים למי שרוצה להקים סטארטאפ לעשות את הצעד הראשון, אבל מספקים ייעוץ והכוונה גם לסטארטאפים צעירים שכבר עשו כברת דרך. בתכניות שבהן אנו מתמקדים בצעד הראשון, המתקבלים לתכניות לא בהכרח מגיעים עם רעיון, כי מה שחשוב לנו אצל המתקבלים לתכניות זו התשוקה להוביל שינוי והיכולת לשרוד את הקשיים הצפויים לכל סטארטאפ. 

בתכנית הפרה-אקסלרציה שלנו, חצי מהמשתתפים הם סטודנטים, חלקם לתארים מתקדמים, וחציים מגיעים מחוץ לאוניברסיטה, חלקם בוגרי האוניברסיטה וחלקם בוגרי מוסדות אחרים בארץ או עולים חדשים. 

אנחנו מארחים במתחם המשרדים שלנו חברות שעברו את שלב ה-seed, וכך אנחנו דואגים שיהיו אצלנו מנטורים בהישג יד 7\24 smiley. שתי החברות שמתארחות אצלנו יצרו 7 משרות חדשות מאז הקמת המרכז (תחילת השנה האקדמית) ואנחנו מתרגשים יחד איתן מהצמיחה שלהן. 

 

 מפגש של משתתפי תכנית הפרה-אקסלרציה

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה 

ירושלים היא עיר עם הרבה פוטנציאל שעדיין לא מומש במלואו. האוניברסיטה העברית היא מנוע צמיחה משמעותי בירושלים ועל בסיס פטנטים שלה, או ביוזמת חוקרים שלה, הוקמו חברות שכל אחת מהן מעסיקה מאות עובדים כמו מובילאיי ואורידיון (שנרכשה על ידי קובידיאן וממשיכה לפעול בירושלים), וגם חברות צומחות שמעסיקות עשרות עובדים כמו לייטריקס וליפוקיור. הקמת חברות ויצירת משרות חדשות בירושלים היא מהמטרות המרכזיות של מרכז היזמות של האוניברסיטה. 

באופן טבעי הוקם מרכז היזמות בקמפוס שבגבעת רם, שהוא הקמפוס הכי גדול ומרכזי בירושלים. הקמפוס כולל בתוכו את אנשי מדעי המחשב ומדעי החיים ונמצא במרחק נסיעה קצרה מכל מקום בעיר, כולל משני הקמפוסים הנוספים של האוניברסיטה העברית בירושלים. המרכזיות, התחבורה הציבורית הנוחה והקרבה לכניסה לעיר, מאפשרים לאנשי האוניברסיטה מכל הקמפוסים, לכל ירושלמי, וגם למשתתפי התכניות שלנו שמגיעים ממרכז הארץ - גישה נוחה ומהירה.  

 

 

הייחוד של הקהילה שלנו 

אנחנו נותנים דגש מיוחד לפרה-אקסלרציה והמשמעות היא שיש אפשרות להצטרף לתכנית יזמות גם בלי צוות. אנחנו מחפשים מועמדים מוכשרים שרוצים להקים סטארטאפ, ואנחנו עוזרים להם לבנות צוות ואם צריך, אז גם 'לייצר' רעיון לסטארטאפ. 

הגישה לפטנטים של האוניברסיטה היא חוזקה מיוחדת שלנו, והמשתתפים בתכנית הפרה-אקסלרציה שלנו בוחנים כיום הקמת פרויקטים בתחום הפרמצבטיקה, ההנדסה הביו-רפואית והחומרים המתקדמים, תוך שימוש בפטנטים שנוצרו על בסיס מחקרים שנעשו באוניברסיטה. 

מגוון התחומים הרחב שנחקר באוניברסיטה העברית מאפשר קבלת עצה ותמיכה בכל תחום. אנחנו נותנים דגש לרב-תחומיות ולרב-תרבותיות בתכנית הקיץ הבינלאומית שלנו, TIP, שמשלבת לימודי ראייה ממוחשבת, סייבר, ביג-דאטה וביו-הנדסה, עם לימודי יזמות מתקדמים.

מהמחזור הראשון של התכנית שהתקיים בקיץ 2015 יצאו שלושה סטארטאפים, אחד פעיל בירושלים, כשאחד המייסדים הוא ברזילאי, השני בתל-אביב, והשלישי בסין. שלושת הסטארטאפים הללו גייסו במצטבר למעלה ממליון דולר בפחות משלושה חודשים ממועד סיום התכנית.

 

 

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

בעיקר שיתוף פעולה ופתיחות. להשתייך לאקו-סיסטם הישראלי זו גאווה גדולה בכל העולם, ואנחנו מברכים את כל קהילות היזמות בישראל בהמשך שיתוף פעולה כדי לחזק את המותג. 

 

 

קהילה מפרגנת לקהילה 

אנחנו רוצים לפרגן לכל קהילות היזמות הירושלמיות, שתומכות בצמיחה בעיר ובפריחת סצנת היזמות וההשקעות, ולכל קהילות היזמות האוניברסיטאיות.

 

 

כדאי לעקוב אחרי הפעילות שלנו 

במקרה שלנו אנחנו פונים גם ליזמים, אבל גם לאלו שרוצים להיות יזמים ועדיין לא עשו את הצעד. אז אם אתם עובדים בארגון גדול או בסטארטאפ, או שאתם סטודנטים, אצלנו תוכלו לעשות את הצעד הראשון. שווה לעקוב ולקרוא על החברות שיצאו מהתכניות שלנו. בנוסף, אנחנו מקיימים אירועים ותחרויות, בהאקתון הקרוב שלנו, הפרס לקבוצה הזוכה הוא שבוע בשוויץ והשתתפות בהאקתון בינלאומי ובוועידת יזמות בינלאומית, כולל כרטיסים למסיבת VIP. אז שווה לעקוב. 

 

 

ניראון חשאי, ראש ההתמחות לאסטרטגיה בבי"ס למנה"עס וממייסדי מרכז היזמות, מוביל מפגש עם גיל שוויד, מייסד צ'קפוינט

 

 

שמרו על קשר:

בדף הפייסבוק שלנו – HUstart - The Hebrew University Entrepreneurship Center

ובאתר המרכז – www.HUstart.com

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.