16 מרץ 2016 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - Ed.il

השבוע בקהילה ישראלית - הכירו בבקשה את קהילת Ed.il לחדשנות בחינוך, הפועלת במסגרת המכון הישראלי לחדשנות, מתוך מטרה חשובה לרתום את תרבות הסטארט-אפ והחדשנות הישראלית לטובת המעשה החינוכי.

השבוע בקהילה ישראלית - הכירו בבקשה את קהילת Ed.il לחדשנות בחינוך, הפועלת במסגרת המכון הישראלי לחדשנות, מתוך מטרה חשובה לרתום את תרבות הסטארט-אפ והחדשנות הישראלית לטובת המעשה החינוכי.

 

 

הקהילה שלנו

קהילת Ed.il תומכת בהתפתחות קהילת יזמים רב-תחומית (אנשי חינוך, סטודנטים, חוקרים, מפתחים, יזמים וחברות), אשר מעוניינים לקחת חלק בפיתוח מיזמים עבור עולם החינוך והלמידה. הקהילה מייצרת תשתית לזרימת רעיונות והחלפת ידע המבוסס על אתגרי מערכת החינוך והחברה בישראל, מעודדת שיתופי פעולה ומהווה פלטפורמה בה ניתן ליזום פרויקט, או להציע רעיון חדשני בתחום. באמצעות Ed.il אנו מבקשים לרתום את תרבות הסטארט-אפ והחדשנות הישראלית לטובת המעשה החינוכי.

קהילת Ed.il הינה יוזמה משותפת של המכון הישראלי לחדשנות, משרד הכלכלה ומטה ישראל דיגיטלית שפועלת תחת חסות המשרד לשיוויון חברתי של השרה גילה גמליאל.

הקהילה מתמקדת כיום בשני ערוצים מרכזיים: הערוץ הפדגוגי מול משרד החינוך ורשויות החינוך במחוזות השונים, ובערוץ ה-Edtech מול משרד הכלכלה ואגף סחר חוץ.

הקהילה מייצרת שת"פים ותהליכים לעידוד יזמות ומקיימת אירועי מנטורים, אירועי משקיעים, תחרויות פיתוח – האקתונים ותחרויות אתגר, מיטאפים, כנס בינלאומי ועוד.

במקביל לערוצים אלה פועלת Ed.il לטובת שינויים משמעותיים בעולם הכשרות המורים והפיתוח המקצועי של מורים בישראל.

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

Ed.il הוקמה בתל אביב, אך פעילותה פונה לאזורים וקהלים שונים ומתקיימת במגוון מקומות ברחבי הארץ. תחילת פעילותה של הקהילה בתל אביב הייתה משיקולי גישה וזמינות למגזרים שונים בעולם היזמות. כיום, אנחנו פועלים במקומות מגוונים בארץ: בבאר שבע, ירושלים רעננה וערים נוספות, כשהמטרה היא הקמת קהילות מקומיות בכל רחבי הארץ.

חשוב לציין כי Ed.il פועלת בשיתוף ותיאום עם רשויות מקומיות, מתוך הבנה כי בכוחה של קהילה מקומית לרתום את ה-Eco-system הייחודי וליצור אימפקט משמעותי המותאם לסביבה בה הוא מתקיים מתוך אמונה כי שינוי אמיתי מתחיל מהשטח.

 

 

הייחוד של הקהילה שלנו

Ed.il היא קהילה רב מגזרית סביב נושא החדשנות בחינוך. פעילות הקהילה שמה דגש מרכזי על הובלת תהליכים באופן דו-סיטרי, כלומר מהשטח כלפי מעלה ומלמעלה אל השטח, זאת מתוך אמונה שהאחד משפיע על השני. החזון והתקווה של הקהילה הינם לבנות תהליכי עומק, אשר לא רק מייצרים אירועים נקודתיים של יצירה וחדשנות, אלא בונים מנגנון הטמעה משמעותי, למערכת הציבורית בכלל ולמערכת החינוכית והחברתית בפרט.

דורון איש שלום, מנהל קהילת Ed.il: "הקהילה יודעת לרתום גופים חינוכיים שונים, אנשי חינוך, תלמידים, אקדמאים, מגזר עסקי, מגזר ציבורי, סטארטאפיסטים ואקסלרטורים, לפעילות משותפת. כל גוף מביא למרחב העשייה הקהילתי את האיכויות, הערכים והניסיון שלו. שיתופי הפעולה הייחודיים שנוצרים מצמיחים מיזמים אשר כלל לא היינו מסוגלים לדמיין לפני שאפשרנו את המרחב היצירתי במסגרת פעילויות הקהילה השונות".

 

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

אנחנו מאמינים כי רתימת ערכי היזמות והחדשנות בחברה הישראלית לטובת המעשה החינוכי, מהווה כלי חשוב בפיתוח תהליכי חדשנות בתחום ובקידום הטמעה של תהליכים כאלה במערכת החינוך.
היום, אחרי שנת פעילות עמוסה ומאתגרת, אנחנו יכולים לומר כי אנו מבינים הרבה יותר את הכוח של קהילה להניע תהליכים בשטח. האירועים שאנו מקיימים (מיטאפים, האקתונים, אירועי מנטורים, כנסים ועוד), אינם המטרה אלא הכלי להנעת התהליכים המתפתחים בעקבותיהם. חיבור גורמים שונים, אשר חלקם כבר פועלים בשדה החינוכי וחלקם מגיעים משדות שונים, מאפשר איחוד כוחות להנעת תהליכים משמעותיים, חשיפה לדברים שכבר קיימים ויצירת שיתופי פעולה רב מגזריים המעצימים את המרחב החינוכי. הפעילות בקהילת יזמות נותנת השראה למה שניתן לעשות, אם מאפשרים סביבה יצירתית מתוך מוטיבציה להתמודד עם אתגרים משותפים.

 

 

 

קהילה מפרגנת לקהילה

כמובן שנרצה לפרגן לקהילת BeWell.il ולקהילת EcoMotion, שהן הקהילות המקבילות, האחיות שלנו בתחום הבריאות והתחבורה במכון הישראלי לחדשנות. אך מעבר להן נשמח לפרגן לקהילת Mass Challenge (בהובלתם של טומי בר אב ושארין פישר), אשר התניעו לאחרונה את פעילותם בארץ בלב ה-Eco-system הירושלמי, מתוך חזון ערכי של יצירת שינוי והשפעה חברתית במגוון אתגרים גלובליים הנוגעים בחיים של כולנו. 

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

במסגרת פעילויות הקהילה השונות נחשפים היזמים לתהליכים ולפיתוחים בעולמות ה-Edtech וה-impact. מיזמים אשר פותחו בקהילה בהאקתונים שונים ובתכניות מנטורים, וכן יזמים אשר אנו בשיתוף פעולה עמם, מקבלים ערוצי פיתוח והטמעה ייחודיים במסגרות הרלוונטיות למיזמים, וכן חיבור למנטורים, משקיעים וגורמים במגזר הציבורי. הקהילה חברה פעילה בפורומים שונים ליזמות ובשדולת הסטארטאפים בכנסת.

לאחרונה קיימנו את תחרות app2youth לפיתוח פתרונות מבוססי טכנולוגיה, לאתגרי למידה של נוער בסיכון. יצאנו לדרך בשיתוף תכנית היל"ה לנוער בסיכון ברשת עתיד. בתחרות השתתפו 220 מתמודדים ומנטורים מכל מגזר וממגוון ישובים בחברה הישראלית – מאום אל פאחם, מאלקנה, מירושלים ומהוד השרון, חרדים, חילונים, ערבים, דתיים. המשתתפים הציגו פתרונות ברמה גבוהה, והאירוע כולו היה מדהים ומעורר השראה.

בנוסף, בתאריכים 8-9 ליוני יתקיים כנס ה-EdTech הראשון בישראל - IES2016, בשיתוף פעולה רב מגזרי של קהילת Ed.il, יחד עם חברת Edtech Israel, משרד הכלכלה, אוניברסיטת תל אביב, בנק ההשקעות האמריקאי East Wind וחברת eSchool Media. כל שיתופי הפעולה שנוצרו הם לטובת פיתוח וקידום שוק ה-Edtech הישראלי, ויגיעו אליו נציגים ממדינות שונות כגון סין, ארה"ב, ברזיל ועוד. הכנס ייתן במה לכלל חברות ה-Edtech הישראליות, בכל שלב פיתוח בו נמצאת החברה, ויהווה מרחב ליצירת שיתופי פעולה מקומיים ובינלאומיים.

 

 

 

שמרו על קשר:

בפייסבוק -  Ed.il

באתר - www.israelinnovation.co.il

דורון איש שלום, מנהל קהילת [email protected]  -Ed.il  

זיו בר, ראש תחום חינוך במכון הישראלי לחדשנות -  [email protected]

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.