12 ספטמבר 2017 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את KashKlik

קאשקליק היא פלטפורמה חדשנית לשיווק בעזרת משפיענים (Influencer Marketing). הרעיון שמאחוריה הוא קידום קמפיינים מעולם הפרסום על ידי אנשים שיש להם הרבה עוקבים ברשתות חברתיות. הקמנו Marketplace בו מגדירים המפרסמים קמפיינים ואז המשפיענים בוחרים אילו קמפיינים ברצונם לקדם.

מי אנחנו

קאשקליק היא פלטפורמה חדשנית לשיווק בעזרת משפיענים (Influencer Marketing). הרעיון שמאחוריה הוא קידום קמפיינים מעולם הפרסום על ידי אנשים שיש להם הרבה עוקבים ברשתות חברתיות. הקמנו Marketplace בו מגדירים המפרסמים קמפיינים ואז המשפיענים בוחרים אילו קמפיינים ברצונם לקדם. תכונות הקמפיין כוללות טקסט, תמונה, דף נחיתה ומיקוד (targeting). רק המשפיענים המתאימים למיקוד שהוגדר יכולים לקדם את הקמפיין. קאשקליק עובד לפי מודל של תשלום לפי קליק (Pay-Per-Click) כך שהמפרסמים משלמים רק עבור תוצאות אמיתיות והמשפיען מרוויח בהתאם ליכולת שלו ליצור תגובה (engagement) מקהל העוקבים שלו.

 

 

הרעיון לפלטפורמה נולד כאשר חיים מקבי (מנכ"ל ומייסד) עבד במעבדות Yahoo! בחיפה והיה עד להתדרדרות ערוצי הפרסום המסורתיים. כבר הרבה זמן שחלה ירידה בביצועי הפרסומות ברשת, בין היתר עקב תופעות כמו התקנת חוסמי פרסומות (ad blockers) על ידי מאות מיליוני משתמשים בכל העולם. הערוץ של שיווק בעזרת משפיענים משמש חלופה לאותם ערוצים מסורתיים שכבר אינם יעילים כמו פעם. לצוות המייסדים של קאשקליק הצטרפו אריאל ורבנר, מומחה בטכנולוגיות ווב, בתפקיד ה-CTO ויעקוב קוצ'נקו, מומחה בשיווק דיגיטלי, בתפקיד ה-CMO. צוות הניהול כולל גם גלינה קרבצ'נקן, מומחית בשיווק ברשת, עם ניסיון עשיר בתחום.

 

מה אנחנו מחדשים

פלטפורמת קאשקליק פותרת שתי בעיות חשובות: אחת מצד המפרסמים ואחת מצד המשפיענים. עבור המפרסמים, קאשקליק מאפשר לנצל את הערוץ של הפרסום בעזרת משפיענים בצורה היעילה ביותר, הכוללת יכולת למדוד בצורה מדויקת את התוצאות של הקמפיין. בקאשקליק המפרסם לא צריך לנהל משא ומתן אישי עם כל משפיען, דבר המאפשר עבודה בו-זמנית עם מאות משפיענים. יתרה מזאת, קאשקליק מספק פתרון לעבודה מול משפיענים קטנים (micro-influencers), אותם אנשים שיש להם בין עשרת אלפים למאה אלף עוקבים ברשתות חברתיות. בגלל שהפלטפורמה מספקת רמה מאוד גבוהה של אוטומציה היא גם מאוד ניתנת להרחבה (scalable).

 

עבור המשפיענים, קאשקליק היא דרך מספק נוחה להרוויח כסף מיכולת ההשפעה שלהם (audience monetization). היום חברות שמשתמשות בערוץ השיווק בעזרת משפיענים פונות בעיקר לאנשים מאוד מפורסמים (celebrities). בעזרת קאשקליק גם המשפיענים הקטנים יוכלו למצוא הזדמנויות לקידום קמפיינים. יכולות המיקוד של קאשקליק מבטיחות כי אותם משפיענים יצליחו למצוא בקלות קמפיינים המתאימים לתחומי העניין של קהל העוקבים שלהם. בקאשקליק המשפיען שומר על שליטה מוחלטת לגבי בחירת הקמפיינים שהוא רוצה לקדם. המשפיען גם יחליט איפה, מתי ובאיזו צורה ברצונו לקדם אותם.

 

חידוש נוסף של קאשקליק הוא השימוש באלגוריתמים מתוחכמים כדי לנתח את הפעילות של כל משפיען ברשתות החברתיות. שיטות מבוססות Machine Learningמאפשרות לבנות פרופיל עשיר ומפורט מאוד לכל משפיען. הפרופיל כולל נתונים דמוגרפיים, תחומי התעניינות של קהל העוקבים וגם ציונים המודדים את רמת ההשפעה האמיתית. לא מספיק לדעת מהי כמות העוקבים של כל משפיען, יש לנתח את פעילותו כדי למדוד מבחינה כמותית ואיכותית מה טיב התגובות שקיבל מאותם עוקבים. הפרופיל של המשפיען חשוב מאוד כדי לספק למפרסמים יכולות מיקוד מדויקות. כאשר המפרסם מגדיר קמפיין, הוא קובע לאיזה פרופיל של משפיען הקמפיין מיועד.

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

כמו בכל Marketplace האתגר הכי גדול של קאשקליק הוא להרחיב את כמות המשתמשים הן בצד המפרסמים והן בצד המשפיענים, ולשמור שהגידול הזה יהיה תמיד מאוזן. זה אומר שתמיד צריכים להיות די משפיענים מתאימים לכל קמפיין ותמיד צריכים להיות מספיק קמפיינים הולמים לכל משפיען. זה אינו רק אתגר כמותי, צריכה להיות התאמה בין סוג הקמפיינים לסוג המשפיענים. בשלב התחלתי זה דורש אסטרטגיה מאוד ברורה והשקעה ניכרת ברכישת משתמשים. בעתיד, כאשר יהיה מספר גדול של קמפיינים ומשפיענים, אנו מצפים כי הפלטפורמה תמשיך לגדול באופן אורגני.

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

אנו מאמינים שנצליח כי אנחנו מציעים פתרון יעיל העונה על צרכים אמיתיים גם מצד המפרסמים וגם מצד המשפיענים. כיום ישנו ביקוש רב לפתרונות בתחום השיווק בעזרת משפיענים, ולקאשקליק יתרונות ברורים בהשוואה לפלטפורמות אחרות. אנו מציעים מודל תשלום ייחודי לפי ביצועים ורמה מאוד גבוהה של אוטומציה, וזה בדיוק מה שמחפשים המפרסמים המעוניינים לנצל את מלוא הפוטנציאל של הערוץ החדש הזה. יש לנו צוות מנוסה מאוד אשר יוביל את ביצוע הרעיון עד להצלחה.

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

כמובן שאי אפשר להצליח ללא המשאבים הנרדשים לקידום הפלטפורמה והשקעה בצורה אינטנסיבית ברכישת משתמשים. בשלב הראשון קידמו המייסדים את פיתוח המוצר באמצעות האמצעים שלהם (bootstrap). כעת, יוצא מיזם קאשקליק לקמפיין גיוס המונים במטרה לגייס השקעה מספיק גדולה, שתאפשר זינוק משמעותי ברמת הפעילות, עד לרווחיות עתידית.

 

רצינו לומר תודה ל...

הצוות של קאשקליק מורכב היום בעיקר מאנשים שעלו לארץ בשלבים שונים של חייהם. זה כמובן לא קל להיות עולה חדש במדינת ישראל, אבל הצלחנו להגיע למצב שאנחנו מקימים מיזם משלנו וכך מצטרפים לסיפור ההצלחה של ה-startup nation. אנחנו מודים לכל החלוצים לפנינו שהפכו את ישראל לאחד המקומות הטובים בעולם עבור יזמים.

 

בעוד שנה מהיום אנחנו

בעוד שנה מהיום אנו רואים את קאשקליק כחברה מובילה בתחום השיווק בעזרת משפיענים. אנחנו מצפים לשרת מאות אלפי משפיענים ואלפי קמפיינים בתחומים שונים, ברחבי העולם. אנו מאמינים בפוטנציאל שלנו להפוך לחברה רווחית תוך זמן קצר בזכות הרמה הגבוהה של האוטומציה והשימוש באלגוריתמים מתוחכמים וכי הטכנולוגיה שלנו תאפשר לנו לגדול במהירות.

 

כדאי לעקוב אחרינו כי...

כדאי לעקוב אחרינו כי אנחנו פעילים מאוד באחד התחומים החמים ביותר היום, ומספקים לראשונה מספר חידושים משמעותיים במיוחד – גם מבחינה טכנולוגית וגם מבחינת מודל עסקי. קאשקליק תהפוך לדוגמה לאופן בו ניתן לקדם שיווק בעזרת משפיענים בצורה היעילה ביותר.

 

ככה שומרים אתנו על קשר…

באתר שלנו: http://kashklik.com

במייל: [email protected]

בדף הפייסבוק

ובדף הקמפיין שלנו ב-ExitValley

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.