5 דצמבר 2017 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את EcoPlant

EcoPlant (אקופלנט) מפתחת פלטפורמת IoT פרואקטיבית מבוססת AI לחסכון באנרגיה ואופטימיזציה באחזקת תשתיות מפעלי תעשייה. הטכנולוגיה החדשנית מייצרת שכבה עצמאית, גמישה ובעיקר פרואקטיבית מעל הבקרה הרגילה של תשתיות המפעל. באמצעות אלגוריתם המשלב חוקי יסוד של מומחה בתחום התשתיות והאינטליגנציה המלאכותית.

מי אנחנו

EcoPlant (אקופלנט) מפתחת פלטפורמת IoT אוטונומית מבוססת AI לחסכון באנרגיה ואופטימיזציה באחזקת תשתיות מפעלי תעשייה.

הטכנולוגיה החדשנית מייצרת שכבה עצמאית, גמישה ובעיקר פרואקטיבית מעל הבקרה הרגילה של תשתיות המפעל. באמצעות אלגוריתם המשלב חוקי יסוד של מומחה בתחום התשתיות והאינטליגנציה המלאכותית, הטכנולוגיה עשויה לחסוך עד 30% מסך עלויות האנרגיה במפעל וכתוצאה מכך – לצמצם את זיהום האוויר. החברה נמצאת בשיאו של סבב גיוס לאחר שקיבלה לאחרונה אישור מהרשות לחדשנות על מענק בגובה 2.3 מיליון ש''ח תמורת גיוס השקעת השלמה בגובה 800 אלף ש''ח.

 

 

 

מה אנחנו מחדשים

אקופלנט היא חלק ומובילה מהפכה עולמית בשם Industry 4.0 שכוללת פיתוחים טכנולוגים חדשניים לעולם הייצור והתעשייה המסורתית. המיזמים שיובילו את התחום יהיו פורצי דרך בכל מה שקשור להתייעלות אנרגטית, אופטימיזציה של תהליכי ייצור ואחזקה של מכונות הייצור.

בעבר רווחה גישה מסורתית בקרב מפעלי תעשייה, שהסתכלה על ציוד התשתית "כשקוף" לעומת רצפת הייצור. כלומר רק אם זה נשבר נחליף בחדש. כיום, קיימת הבנה שאפשר לייעל את פעולת התשתיות במפעל בעשרות אחוזים - לעיתים אפילו ללא מגע אדם. 

הטכנולוגיה - AI Proactive Optimization אשר עושה שימושים באלגורתימים מתחום הבינה המלאכותית, לומדת את משטר העבודה הקיים המפעל ומתייחסת לאירועים קודמים, ולציוד דומה או מפעלים בתחום דומה להם.

 

באמצעות ניתוחי BigData שאנחנו מבצעים על הציוד, אנחנו בונים "תוכנית הפעלה אופטימלית" עבור התחנה אליה אנחנו מחוברים.

 

 

האתגר הכי גדול שלנו הוא...

לקבץ סביבנו את האנשים הכי טובים שיעזרו לנו לדחוף את המיזם קדימה – החל מאחרון העובדים ועד לשותפים, לקוחות ומשקיעים. זה לא ברור מאליו שאתה מצליח לסחוף אחריך בחזון אנשים שלפני כן לא הכרת.

חוץ מזה יש כמובן את האתגרים המוכרים מבחינה טכנולוגית ובכלל ב־IoT. הניסיון שצברנו בשנתיים האחרונות מלמד אותנו לשים דגש כל הזמן על איכות החומרה, הקישוריות עצמה והתוכנה.

 

 

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

עד עכשיו במשאבים מצומצמים במיוחד הצלחנו להגיע להישגים משמעותיים מאוד והכנסות כמעט מהיום ראשון של החברה, כך שהפוטנציאל של והמיזם הוא ענק ונמצא רק בראשיתו. אנחנו מרגישים את זה ביום-יום באמצעות פידבקים בלתי פוסקים מלקוחות ושותפים. בנוסף, קיבלנו לאחרונה תמיכה כספית משמעותית מאוד מהרשות לחדשנות שחיזקה אצלנו את התחושה שאנחנו עושים משהו חדשני ופורץ דרך בתחום.

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

שותפים שותפים שותפים. ללא האנשים הנכונים בבסיס של המיזם, שמובילים את החזון יחד, וכל אחד משלים אחד את השני, קשה מאוד להצליח.

 

רצינו לומר תודה ל...

למשפחות שלנו שתומכות מהרגע הראשון וסובלות את השעות הארוכות וחוסר הזמינות. גם כל צוות המנטורים וועדת הייעוץ שמורכבת מאנשים מהשורה הראשונה בתעשייה, שתומכת בנו לאורך כל הדרך.

רצינו להודות גם לשותפים העסקיים האסטרטגים שלנו, ראשית לתוכנית Novus - מרכז היזמות של המכללה למנהל, ל־IBM AlphaZone Accelerator ולתוכנית השותפים של GE Digital, כל אלו פותחות לנו הזדמנויות משמעותיות בארץ ובחו"ל.

 

בעוד שנה מהיום אנחנו

בסיום פיתוח הטכנולוגיה, גיוס סבב א', מפיץ אחד באירופה והשמיים זה הגבול...

 

כדאי לעקוב אחרינו כי...

בחודשים הקרובים נקים מן "מעבדה פנימית" שלנו, במסגרת שיתוף פעולה שלנו עם המועצה האזורית שער הנגב. נתקין את הגרסאות החדישות ביותר במפעלים בעוטף עזה, וגם נעסיק עובדים מהאזור כחלק מחזון של פיתוח האזור ושיתוף פעולה עם המפעלים הקיבוצים באזור. 

בנוסף, החברה נמצאת בתהליכים מתקדמים עם שותפים עסקיים של GE מאירופה וארה''ב להפצת המוצר.

חשוב גם לציין את נושא ההשקעה בחברה בשלב הזה, שהוא אטרקטיבי ביותר מאחר שנקבל מינוף משמעותי: שלושה שקלים מהמדינה על כל שקל שישקיעו בנו. 

בנוסף לכך, בחודשים הקרובים לאחר שחרור גרסה משמעותית מאוד המוצר יותקן בכמה מדינות באירופה – כך שאנחנו עם הפנים לשוק העולמי.

 

ככה שומרים אתנו על קשר…

באתר האינטרנט: Ecoplant.co

בעמוד הלינקדאין

בעמוד הפייסבוק 

בדוא"ל: [email protected]

ובטלפון: 050-4433582 

משרדי החברה בפתח תקווה ובשער הנגב.

תגובות

1. אמנון ברטל יו"ר אגודת מהנדסי תונ | 28 נובמבר 2017

ברכות למהנדס תעשייה וניהול ולחבריו היזמים

כיו"ר אגודת מהנדסי תעשייה וניהול בלשכת המהנדסים אני מתרגש שירון הראל ואשתו נועה , מהנדסי תעשייה וניהול,חברים למקצוע. ירון ושותפיו מבצעים פעילות יזמית שהיא חלק בלתי נפרד מהנדסת תעשייה.
ירון וחבריו מוכיחים שאין תקרת זכוכית לאפשרות להתייעל בקו הייצור .איחולי הצלחה לירון ,ברכות ונחת כלכלית למשקיעים


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.