Photo by Alex Kotliarskyi on Unsplash
7 יולי 2019 | אייל בנישתי
האם יש לכם את מה שצריך בכדי לקחת חלק בסטארטפ?

הנה שאלה שרוב האוכלוסיה רוצה לדעת, אבל זהו המאמר שרובה יפחד לקרוא - האם אתם בכלל מתאימים לסטארטאפים?

רוצים לבדוק אם היזמות עוברת לכם בדם אבל מפחדים ממזרקים? מפנטזים על הגשמת הרעיון הייחודי שלכם? חושבים לעבור לעבוד בסטארטאפ? הנה כמה דברים שלדעתי, חשוב לדעת לפני שמקבלים את ההחלטה..

צאו מהסרט

עבודה בסטארטאפ היא לא בשביל כל אחד: הזוהר האופף את הסצנה הזו, גורם הרבה פעמים לאנשים מוכשרים לעשות צעד שגוי בבחירת התפקיד הבא שלהם, זאת מתוך רצון לקחת חלק בכיף של לעבוד בחברה מצליחה הצומחת מהר.

*הערה: אם עבודה בסטארטאפ לא בהכרח מעניינת אתכם, זה הזמן הנכון לעבור הלאה.

במציאות, עבודה בחברת סטארטאפ מצריכה כמה מאפיינים שלרוב לא נדרשים בהכרח בחברות גדולות ומבוססות, והם עלולים לגרום לתסכול רב, הן אצל המגויסים החדשים והן אצל החברה המגייסת. זכרו: אין טובים ולא טובים, יש מתאימים ולא מתאימים.

הנה כמה תובנות שלי מארבעת השנים האחרונות, מאות קורות החיים, הגיוסים המוצלחים ואלה שהיו קצת פחות.

  1. דפוס חשיבה (Mindset)

חברות ההזנק זקוקות לאנשים שרוצים לעשות שינוי ומוכנים לעבוד קשה ואף לקחת סיכונים, חברות אלו נמצאות במרוץ תמידי נגד הזמן, הן בעלות משאבים מוגבלים ואתגרים גדולים.

חברות גדולות לעומתן הן מבוססות יותר, יכולות להרשות לעצמן קצב התקדמות איטי יותר ויש להם אורך נשימה גדול יותר.

  1. רעב ואמביציה

בעיניי, סטארטאפ מיועד לאנשים שהם על גבול חסרי הסבלנות - כאלו שרוצים להספיק הכל ומהר והיום, אם אפשר, מבלי להתפשר על מצוינות ואיכות, ולהגיע הכי גבוה שאפשר. עובדים כאלו שאוהבים להראות ולראות התקדמות משמעותית בכל יום שעובר, כאלה שמתחרים בעיקר נגד עצמם.

אחד המשפטים האהובים עלי בהקשר הזה הוא של מרילין מונרו האגדית:

I don’t stop when I’m tired. I only stop when I’m done

  1. תשוקה ואנרגיה

מה שלרוב עובד ומספיק טוב בחברות גדולות, כמעט תמיד לא מספיק טוב בחברות קטנות יותר, שם הסטנדרטים תמיד גבוהים יותר - בין אם זה הקצב בו נעשים הדברים, האיכות או האווירה.

סטארטאפ היא ישות חיה ובועטת, והאנרגיה שזורמת במסדרונות ובין החדרים חיונית ביותר להצלחה.

כמו חברות רבות, גם אנחנו מחפשים את האנשים המתאימים להצטרף למסע. כשאנו באים לראיין מועמדים חדשים, אנחנו תמיד מחפשים בראש ובראשונה את ההתאמה לתרבות הארגונית שלנו שמאופיינת מאוד בפרמטרים שציינתי למעלה.

אם הגעתם עד לכאן, כנראה שהנהנתם בהסכמה לגבי כל אחד מהסעיפים. למה? כי אתם גם מזדהים עם הסעיפים, ואתם גם מבינים שזה מה שצריך בכדי להצליח באמת בעבודה בסטארטאפ. אז אם קיבלתם תשובה חיובית לאחת מהשאלות למעלה – אתם בהחלט יכולים להתחיל לשקול את המעבר המשמעותי שלכם. שיהיה בהצלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.