Photo by Florian Gagnepain on Unsplash
17 נובמבר 2019 | מערכת StartIsrael
הכירו את הצ'יטים של עולם היזמות: איך תגדילו את אחוזי ההצלחה שלכם?

כשהיינו ילדים, הייתה לפחות פעם אחת שהקלדנו קוד של כמה תווים ועשינו לעצמנו חיים קלים במשחקים - אבל מה אם נגיד לכם שיש צ'יטים מחוץ למסך, כאלו שיוכלו להשפיע על החיים שלכם כיזמים?

רוצים להצליח יותר ולעשות את זה מהר? אולי לא תאמינו, אבל זה כל כך פשוט שכתבו על זה ספר. הכירו את בריאן וונג, האיש שכתב את הנוסחא שיכולה לעזור להרבה מאוד מאיתנו.

וונג התחיל בלספר על עצמו, ועל איך הוא התחיל ללמוד תוכנות מסוימות כבר מגיל ילדות ועל תחילת דרכו בעולם האינטרנט בשנת 2010 ככתב ב-Digg. משם הוא המשיך את דרכו בעולם המשחקים, שם הוא צבר את ה"יסודות" שהובילו אותו לכתוב את הצ'יטים, מונח שמוכר לכולנו בתור טקסטים או פעולות שהיינו צריכים לעשות כדי לקבל הטבה מיוחדת במשחקי וידאו. אחד הרעיונות הראשונים של וונג היה שהוא והשותף רצו לחזק את המוטיבציה של שחקנים ולתגמל אותם על הישגים, מה שהוביל למיזם הראשון שלהם.

וונג נשאל על הפעם הראשונה בה הוא ייסד חברה – עד כמה היה חשוב להם לשמור על הרעיון הראשוני שלהם ללא שינוי? תשובתו הייתה שחברה גדולה צריכה בדרך כלל זמן, ולרוב 10 שנים ומעלה. מבחינתו, רוב החברות שצומחות מהר גם נופלות מהר, והוא מגדיר את עצמו כסבלני.

ואיך וונג הגיע למצב הזה? הוא השיב שהוא הצליח לייצר רווח כבר מהיום הראשון, ואם אין אפשרויות יצירת כסף, המיזם שלכם עלול להיות בבעיה. כאשר אתם מייצרים ערך, אתם הופכים את הרעיון לביזנס ומשם אתם רק ממשיכים להשתפר. בנוסף, הוא ממליץ לבחור בנתון מרכזי עליו חשוב להתמקד שיוכל לייצג אתכם נאמנה, בייחוד אל מול משקיעים וקרנות הון סיכון.

וונג גם סיפר על רעיונות מקוריים לשיתופי פעולה כדי ליצור מענקים שווים עבור קהל הלקוחות שלהם עם מגוון חברות במשק, וזה אחד העקרונות החשובים כדי להמשיך ולגלגל את הרעיון ולהשאיר אותו רלוונטי. חלוקה מעניינת שוונג סיפר עליה היא שאתם יכולים לשנות התנהגות של צרכן או לשפר אותה – למשל, פייסבוק שינתה התנהגות והיא חברת ענק, אבל אובר פשוט שיפרה התנהגות לקוח וגם היא חברת ענק – והבנה זו היא "צ'יט" בפני עצמו.

מוכנים לעוד צ'יטים?

עוד צ'יט שוונג מציג הוא לקחת חולשה ולהפוך אותה לחוזקה שלכם. אתם יכולים לחזק את עצמכם בצורה משמעותית תוך זמן קצר יחסית, ולהיחשף לאסטרטגיות ודרכי פעולה שלא חשבתם עליהן לפני. עוד פורמולה שהוא מציג היא סקרנות מתמדת ורצון ללמוד, מה שמבחינתו מוגדר כ"צעירות נצחית".

עוד צ'יט מהספר הוא לקחת "מיקרו חופשות" כדי לאפשר זמן לחשוב, מה שלצערנו לא רלוונטי כל כך בתרבות המערבית בה מקובל "להרוג את עצמך בעבודה", אך לפי וונג, דווקא החופש פעם ב עוזר להתפקס יותר. מבחינתו, מדיטציה היא משהו שעוזר לכם לחשוב מעבר לפרדיגמת המחשבה הרגילה שלכם. כשאתם תקועים בשגרת עבודה, עומס ולחץ – אתם לא באמת חושבים על מה קרה, למה זה קרה ומה עושים ולא מבצעים שיקוף עצמי אמיתי, וכך כביכול אתם נשארים טיפשים. כבו את ההתראות מהמיילים, שימו את הפלאפון במצב "לא להפריע" בשעות השינה ועוד – העיקר שתשמרו זמן לחשיבה אמיתית ומעמיקה.

ומה הוביל לכתיבת הספר? וונג מציג את הספר בתור קורס שנועד לאלו שמנסים לקפוץ מתחום לתחום ומפעולה לפעולה ובעצם לעזור להם בתהליכים הללו. וונג מדגיש שלא מדובר בצ'יטים שהופכים הכל לקל יותר או מבטלים תהליכים חיוניים, אבל הוא כן אומר שיש פעולות שאפשר לקצר או דרכים להפוך את העבודה לחכמה יותר.

וונג גם דיבר על מציאת "כוח העל" של כל אחד בצורה אינדיווידואלית. הוא דיבר על כיצד ניתן להבין מהו, איך אובססיה יכולה להיות כוח על של ממש. בסבב השאלות, וונג הרחיב על החשיבות של היכרות עם כמה שיותר תחומים, עולמות ורעיונות כדי למצוא את עצמכם באמת. ומה לגבי החסמים בחיים? מבחינתו, רובם נמצאים רק בראש שלנו, וברגע שתצליחו להתגבר עליהם – אתם כבר כמעט ביעד שהצבתם לעצמכם.


המאמר נכתב בשיתוף Startup Grindקהילת היזמים הגדולה בעולם!

הסרטון פורסם במקור באתר Youtube

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.