Photo by Chris Montgomery on Unsplash
20 אוגוסט 2020 | ירדן לפידות
6 טיפים לסטארטאפ שמראיין עובדים בזום

ראיונות עובדים פוטנציאלים בזום, למי יש כח לזה? הסאונד לא מספיק טוב, המצלמה לא תמיד עובדת. אבל קורונה-טיים כאן, ואנחנו צריכים לדעת לאתר את הטאלנטים הבאים שלנו גם דרך הזום. ירדן לפידות עם 6 טיפים לאיך לנהל את הראיון נכון ולקבל מועמד רגוע יותר וטוב יותר.

ראיונות הם חלק משמעותי כל כך בתהליך איתור העובד לחברה שהמעבר שלהם לזום בתחילת הקורונה היה נשמע כמו חלום רע במקרה הטוב. התקופה הזו מאתגרת כמעט כל נושא שקשור לניהול המיזם או החברה ובמיוחד בכל הקשור לניהול כח האדם ותהליכי האיתור. 

בואו נדבר על הראיונות לרגע ונתחיל בבסיס, איך עוזרים בכלל למועמדים להגיע במיטבם לראיון ולהוריד את מפלס הלחץ לפני שהראיון מתחיל? אחד הצעדים שהכנסנו בClimaCell, הוא לשלוח למועמדים קובץ הכנה לראיונות מיד לאחר הראיון הטלפוני. בהרבה חברות שיצא לי לעבוד בהן, הסברתי על התהליך בשיחה הטלפונית הראשונית. אבל תתארו לכם מצב (אידיאלי למועמד) שבו יש לו כמה תהליכים, הוא כבר מתקשה לזכור מי אמר לו מה ואיפה, ובעצם - למה לא לכתוב קובץ מוכן במקום להישמע כמו תקליט שבור בטלפון?

מעבר לזה, עצם הורדת חוסר הוודאות לגבי התהליך, ומידע קריטי לגבי איך להתכונן, למה לצפות, עם מי הם יפגשו - כבר מוריד אחוזים ניכרים מהחרדה. בעיני, זה WIN-WIN SITUATION - גם תעזרו למועמד להוריד את רמות החרדה ולהבין בפני מה הוא עומד, וגם תרוויחו מועמד שיגיע אליכם במיטבו, אחרי שהתכונן לשלב המקצועי.

מבחינת הראיונות, החלטנו בקליימסל שבתקופה הזו אנחנו מקיימים את כל התהליך בזום (בכל זאת הבריאות של העובדים והמועמדים לפני הכל). ברור שיש המון מורכבויות בהחלטה הזו, החל מהאופרציה של לקיים כל ראיון בזום, מציאת כלים מתאימים לWhiteboard session, ועד לכך שאין באמת תחליף למפגש פנים מול פנים. עם זאת, אני מאמינה שעם הכנה מתאימה - זה לגמרי יכול לעבוד - ועובדה גייסנו מספר עובדים שדיווחו על תהליך חלק וטוב גם דרך הזום.

בתור מישהי שעוד לפני עידן הקורונה, עברה כמעט את כל התהליך כניסה לחברה בזום (כן, גם כשישבתי בבית קפה בזמן חופשה בחו"ל)- אני אומרת בלב שלם, שזה יכול להרגיש ממש כמו כל תהליך רגיל אם תאמצו כמה טיפים:

אל תוותרו על הסמול טוק ואפילו תעמיקו אותו. כשמועמדים מגיעים לראיון פרונטלי זה קורה באופן טבעי, נו אתם יודעים - השאלות הקבועות של "איך הגעת לכאן", "איך את שותה את הקפה שלך?" וכמובן יש תמיד את ״ליצני החצר״ שעוברים במטבח וזורקים איזו הערה מצחיקה. האינטראקציה הזו מאוד חשובה ועוזרת לשבור את הקרח. אל תוותרו על זה, גם אם הראיון וירטואלי.

הראיון הוא ראיון הדדי, ואם אפשר אפילו תקראו לזה שיחה. כמה שכבר בתחילת הראיון תדגישו למועמדים שהמטרה של השיחה היא בחינה הדדית, ותדברו בגובה העיניים - המועמדים ירגישו הרבה יותר פתוחים ורגועים.

תשאירו את המצלמה פתוחה, האינטרקציה גם ככה מורכבת - תנו למועמדים להרגיש שיש מישהו מבעד למסך שבאמת רואה אותם, מרוכז רק בהם ומקשיב להם.

הטשטוש בין הבית לעבודה הוא קשה. אתם יכולים להראות יותר אכפתיות ולוודא שעה לפני הראיון שהזמן שקבעתם אכן עדיין מתאים למועמדים ולא צץ להם שום בלת"ם.

תוודאו לשלוח למועמדים מבעוד מועד את התוכנות שהם צריכים להיות בקיאים בהן לצורך הראיון - בין אם זה זום, גוגל האנגהאוט, או כלי שבעזרתו תפתרו את הבעיות על הלוח (במקרה שלנו, הוספנו את זה למסמך הכנה לראיון).

תשמרו על אותנטיות. הרבה אנשים שמים רקע וירטואלי, אני לעומת זאת אוהבת מאוד להשאיר את הרקע של הבית, וכמו שהמועמד חושף את עצמו אליי- לתת לו גם הצצה לחיים שלי.

אני מאמינה שששת הטיפים האלו יעזרו לכם לייצר תהליך שקוף יותר. ותהליך שקוף יותר מייצר מועמדים רגועים יותר וזה כמובן מאפשר לנהל שיח איכותי יותר איתם ולבחור את אלו שמתאימים באמת לארגון.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.