31 אוגוסט 2020 | יוסי מלמד
ברוך הבא פיטר פלצ׳יק!

מהיום StartIsrael מלווה את פיטר פלצ׳יק, מבכירי הג׳ודו בישראל ובעולם, זוכה מדלית הזהב גרנד פרי תל אביב 2020, גרנד סלאם פריז 2020 וגרנד סלאם אבו דאבי 2018 שם השמיע לראשונה בהיסטוריה את ההמנון הלאומי על אדמה של מדינת ערבית. מה הקשר בין פיטר לעולם היזמות? קראו ותבינו מה אנחנו עושים.

היום היום האחרון של חודש אוגוסט וזה גם סיומו של החודש הראשון שלנו בפורמט החדש של StartIsrael. ואנחנו מסיימים אותו עם 7 כותבים חדשים שהצטרפו לצוות שלנו, 20 טורים חדשים שעלו החודש ולמעלה מ-22 אלף כניסות לאתר. אנחנו נמשיך במגמה הזו כדי להמשיך ולהביא לכם תוכן אותנטי של יזמים כמוני וכמוכם כדי שנוכל ללמוד אחד מהשני על הטוב, הרע והמורכב שבעולם היזמות וזאת כמובן יחד עם כלים שנמשיך להנגיש לכם כדי שתוכלו להיות יזמים טובים יותר.
 
והנה לתחילתו של החודש השני כעורך ראשי, אני מתרגש להציג לכם שיתוף פעולה חדש שאני מאוד גאה בו. StartIsrael תתמוך ותלווה את הג׳ודוקא פיטר פלצ׳יק, מבכירי הג׳ודאים בארץ ובעולם שמדורג שלישי בקטגורית משקל של עד 100 ק״ג, בדרכו אל אולימפיאדת טוקיו2021 שתתקיים ביולי 2021, בטוקיו כמובן.

מה למגזין יזמות טכנולוגית וסטארטאפים ולשיתוף פעולה עם ספורטאי ברמה העולמית? האם אנחנו שואפים להיות ספורט5 או one? ובטח עוד כמה שאלות רצות לכם בראש.

יש כמה סיבות לשיתוף הפעולה הייחודי הזה, והראשונה היא שאני מאמין שקהילת היזמים בכלל והיזמים הטכנולוגיים בפרט כקהילה מובילה, מבוססת יותר שמהווה היום את אחד הקטרים החזקים של מדינת ישראל ושל הכלכלה הישראלית - צריכה לעזור לחולל שינוי ולשפר את נקודות החולשה. ואנחנו מתכוונים להראות דוגמא אישית בנושא. השניה נובעת דווקא מההכרות האישית שלי עם פיטר והסיפור שלו ובפרשנות שלי, אין הבדל דרמטי בין ספורטאי מקצועי ברמה עולמית לבין יזם טכנולוגי שהקים מיזם. כולנו רוצים לעמוד על הפודיום בסופו של יום.

לי יצא לפגוש את פיטר לפני שנתיים בכובעי השני, כיו״ר עמותת בוגרי ממר״ם, כשהחלטתי להביא אותו להרצאת השראה בכנס משתחררים שלנו. את האמת, קשה מאוד להרשים אותי בהרצאות ולכן גם הגעתי בלי הרבה ציפיות, אבל אני פשוט חייב לשתף אתכם שישבתי מהופנט. עומד מולנו 1.90 של בן אדם ששוקל 106 ק״ג ומספר על דרך חיים שמתחילה בלידה שכמעט ויתרו עליו בה (הוא נולד במשקל 5.1 ק״ג שזה משקל של תינוק בן 3 חודשים), על עליה לארץ בגיל 9 חודשים (נולד באי-קרים), על ילדות בחסותם של סבא וסבתא (אמא נסעה לחו״ל כדי לעבוד ואבא לא היה בתמונה) ועל ג׳ודו. 


בתמונה: פיטר והשייחים באבו-דאבי 2018 לאחר זכיה במדליית זהב והשמעה היסטורית של 'התקווה' לראשונה על אדמה ערבית.
בתמונה: פיטר והשייחים באבו-דאבי 2018 לאחר זכיה במדליית זהב והשמעה היסטורית של 'התקווה' לראשונה על אדמה ערבית.


זה לא הג׳ודו שעניין אותי (מי שמכיר אותי הקשר שלי לג׳ודו ולספורט הוא פשוט לא קיים) -מה שהפנט אותי זו ההקרבה העצומה של פיטר בכמעט כל אספקט בחיים הפרטיים שלו החל מהילדות ועד היום כשהוא בן 28. זו המנהיגות האישית שיודעת להרים את עצמו מהמזרן אחרי הפסד קשה ולשים אותו דרוך ומוכן  תוך 24 שעות שוב בזירה (ולפעמים הרבה פחות מ24 שעות). זו העבודה הקשה מסביב לשעון שכוללת לא רק מאמץ פיסי החל מהשעה 8 בבוקר ועד 21-22 בלילה, אלא עבודה מנטלית יום-יומית. זו גם העקשנות לא לוותר ולהלחם הכי טוב וחזק שאפשר וללכת על הזהב בכל מחיר. 

נשמע לכם מוכר? פיטר דיבר על אחת הפציעות שלו כשהוא שוכב על המזרן ומבין שהוא לא יקח חלק באולימפיאדת ריו 2016, ואני מדמיין אותי כשסגרתי את המיזם שלי. הוא מדבר על הזכיה במדליה באבו דאבי 2018 כשהוא עומד על הפודיום ומתנגנת לה לראשונה התקווה במדינה ערבית, ואני חושב על היום שבו סגרתי את אחת העסקאות החשובות בחברה שלי. הוא מדבר על רצף האימונים ביום ואני מודה לאל שאני לא צריך להתאמן פיסית, אבל בכל זאת בפגישות מ8 בבוקר ועד חצות. ההקרבה שלנו כיזמים טכנולוגיים, העבודה מסביב לשעון, הנכונות לעשות הכל כדי להצליח, ממש להתאבד על זה. בסופו של דבר הדומה בין העולמות מדהים בעיניי.

אנחנו הולכים עם פיטר את המסע הזה, כי אנחנו מאמינים ביזמים ולא משנה אם הם טכנולוגיים או ספורטאים כי אנחנו מאמינים שעמידה של ספורטאי על הפודיום, שקולה לאקזיט של סטארטאפ ישראלי. והכנו לכם כמה הפתעות בדרך ביחד עם פיטר - אנחנו ננסה לדבר איתו על הדומה והשונה בהשוואה בין יזם טכנולוגי לבין ספורטאי מקצועי שבדרך לזירה הכי חמה בעולם. אנחנו ננסה לעשות את זה מעניין ושונה ובעיקר לקבל השראה מצד אחד ומצד שני לתת כח ולחזק.

פיטר אנחנו שמחים להצטרף למשפחה שלך ויותר מזה אנחנו מאושרים לקבל אותך למשפחה שלנו.
מקווים שזה יהיה שיתוף פעולה פורה ובעיקר שתהיה הצלחה גדולה ושתחזרו מטוקיו עם מדליה אולימפית ובצבע הנכון!

אם גם אתם כיזמים טכנולוגיים מקדמים אג׳נדות חברתיות - שתפו אותנו, אנחנו נשמח לתת לזה במה!



רוצים לדעת עוד קצת על המסע של פיטר?
שלכם,
יוסי
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.