7 ספטמבר 2020 | יוסי מלמד
07.09 - טור העורך הראשי - מוכנים ל-2021?

2021 כבר כאן מעבר לפינה. אתם מוכנים? כנראה שלא. אתם כנראה כמו כולם תקועים עדיין בשאלה ״יש סגר בחגים? או לא?״ אבל אנחנו היזמים, חייבים להסתכל כמה מהלכים קדימה ולוודא שאנחנו מגיעים מוכנים לשנה הבאה. קדימה!

מאז שאני ילד, אהבתי את חודש ספטמבר.
קודם כל אהבתי לחזור לבית ספר. גם ביסודי וגם בתיכון היתה לי כיתה מדהימה (ראשונים/חשמונאים בבת-ים כבוד!).
בנוסף לזה אוגוסט החם הסתיים ותמיד איכשהו בספטמבר בערב היתה מתחילה לה ״הרוח של החגים״. אפשר היה לנשום סוף סוף. וכמובן איך לא, איפשהו בספטמבר היינו מגיעים לראש השנה, אין ספק שאחד החגים היפים של היהדות. לובשים לבן, עושים קצת חשבון נפש, מסתכלים בלבן של העיניים (של עצמנו בעיקר), מסכמים שנה אבל גם מתחילים אחת חדשה.


והנה, בשנה המשוגעת הזו, אנחנו כבר בספטמבר. הכיתה שלי עדיין איתי בקבוצת הוואטסאפ (לפעמים נראה שאנחנו עדיין בני 7 בקבוצה). מצד שני שרב מטורף השתלט עלינו ולא עושה סימני העלמות. ראש השנה מתקרב, אבל אין ספק שלא ברור מה הולך לקרות בחג הזה. פנינו לסגר נוסף חברים. כזה או אחר, אבל סגר הולך להיות פה.


מה שכן חשוב להגיד - יזמים יקרים, המשבר הזה לא מאחורינו, אנחנו לא בהכרח מבינים עד הסוף את גודל המשבר. האם הגל השני הגיע אלינו מהר לעומת שאר העולם כי זלזלנו בחוקים? האם שאר חלקי העולם יצליחו להתחמק מהגל השני? או שנראה אותו מגיע גם לאירופה וגם לארה״ב? איך זה ישפיע על חברות בכל העולם? איך זה ישפיע על גיוסי ההון בסצנת הסטארטאפים? האם ההיי-טק יצליח ״לחמוק״ מהמשבר הזה שוב? אלה הן שאלות קשות ומורכבות ובעיקר כי אנחנו לא יודעים איך הדברים יתקדמו ועוד הם שזורים גם בצרכים הפוליטיים ולא רק בדרישות הרפואיות.


בנוסף לאתגר הזה אנחנו נכנסים לרבעון האחרון של שנת 2020. זהו רבעון קריטי בעיניי, זה הרבעון שאם נעשה בו עבודה טובה, נגיע מוכנים יותר לשנת 2021. זה הזמן לתחקר, לחשוב, לבחון את המפה כדי לתכנן תוכנית עבודה מעולה לשנה הבאה וכמובן להגדיר את הייעדים החדשים שלנו ברמה האישית וברמץ המיזם שלנו. ועל זה נאמר מי שמתכנן טוב ברבעון ארבע, מתחיל ברגל ימין את הרבעון הראשון של השנה הבאה.


אישית אני חושב שכדי להגיע עם תוכנית עבודה איכותית ל2021, צריכים לעסוק בה לפחות רבעון שלם אחד.
תהליך איכותי כולל בתוכו לא מעט חשיבה ולא מעט איטרציות. חשוב לתת לזה במה ולהשקיע בזה זמן כי אתם תגיעו מוכנים יותר, חדים יותר ובעיקר תצליחו לחבר את הצוות כולו כמו שצריך לחזון, מטרות ויעדים לשנה הבאה.


חברים 2021 כבר כאן. תגיעו מוכנים, תעשו לעצמכם ולנו טובה!
ספטמבר נעים לכולנו!


שלכם 
יוסי
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.