18 ספטמבר 2020 | לירן גבאי
נעים להכיר - Amit4Life

עמית לחיים הוקמה כדי לעזור לחיילים בודדים לאחר השחרור להשתלב בהיי-טק הישראלי לאחר שירות לא פשוט. בפינה החדשה שלנו, את ימי השישי נקדיש לגופים ואנשים שמייצרים Impact חברתי והופכים את החברה הישראלית לטובה יותר.

לנו, זה נראה מטורף.

דמיינו לרגע את התרחיש הבא – הגעתם לסוף כיתה י"ב בתיכון יוקרתי בפריז, עם בגרות בהצטיינות יתרה ותיבת המייל מפוצצת בהצעות מלגה ממוסדות הלימוד הטובים באירופה. אתם במרחק Reply בודד מכניסה לעתיד שגם בוגרי ממר"מ הבולטים ביותר יתקשו למצוא בו באג, והדילמה היחידה שלכם כרגע היא באיזה שפה להשיב, כי יש לכם (לפחות) 3 כאלה. ואז אתם עוצרים, ומבשרים למנהל התיכון שהחלטתם לעזוב – לבד - למדינה שלא גדלתם בה – שאתם לא דוברים את השפה הרווחת בה – ועל הדרך גם לוותר על כל חירויות הפרט שלכם, כדי להתגייס לצבא שמגן עליה. השאלה הראשונה שאני שואל כל חניך פוטנציאלי שלנו, היא – למה? התשובה, תתפלאו לשמוע – זהה כמעט תמיד: כי זו החובה שלנו, כי זה העם שלנו, כי עכשיו תורנו.


להם, זה נראה טריוויאלי.

פאסט-פוורוד 3 שנים קדימה. אתם אזרחים טריים – עדיין לבד - עדיין במדינה שלא גדלתם בה – ועדיין עם מבטא שמסגיר את המקום ממנו הגעתם, וקורץ מאוד לכל עושק פוטנציאלי באשר הוא. אבל אתם עדיין אותם בוגרי-תיכון-בהצטיינות (אגב, לפעמים גם אחרי תואר), עם יכולות אדירות, מוטיבציה בלתי נגמרת, ופוטנציאל תעסוקתי מגוון מאוד – העניין הוא, שאין לכם למי לפנות, שאתם לא מכירים את החבר-של החבר-של החבר שיעביר את את הקו"ח שלכם למנהל המגייס בחברה שקראתם עליה, ובכלל, אתם צריכים קודם כל למצוא דירה לפני שמתחילים לחלום רחוק.


נעים מאוד, שמי לירן ואני אחד ממייסדי המיזם החברתי
Amit4Life (ע"ש עמית בן יגאל ז"ל) שמטרתו לסייע לחיילים בודדים להשתלב בתעשיית ההייטק לאחר שחרורם מצה"ל.

עכשיו בואו ננסה להמשיך בדמיון המודרך. 

כמה פעמים בשנה האחרונה הבנתם שהמוצר של החברה שלכם מתאים לשווקים זרים, והלוואי, הלוואי שהיה לכם פה איזה דובר איטלקית-ספרדית-צרפתית-פורטוגזית שיכל לעזור בפיתוח עסקי ייעודי?
כמה פעמים מצאתם את עצמכם בחניכה מקצועית של עובד חדש, שבמהלכה הוא מקבל שכר הרבה לפני שהוא מספק תועלת לצוות?
כמה פעמים תהיתם איך אפשר לייעל הכשרה של עובד חדש מבלי לייקר עלויות לחברה? האם, למשל, יישום של נושאי ההכשרה על המוצר שלכם, כבר בשלב הגיוס יכול לסייע?

אם אחת (או יותר) מהשאלות הללו הציתה בכם סקרנות, תשארו איתי עוד קצת.

אצלנו ב-Amit4Life, האסימון נפל בלילה שבו המיזם קם. הבנו שיותר מדי חברות משקיעות יותר מדי זמן באיתור, גיוס והכשרה של ג'וניורים – עם מרכיב סיכון גבוה מאוד בתועלת הסופית של המהלך. הבנו גם שיש לנו ממש מתחת לאף אוכלוסיה שלמה של דוברי שפות ייחודיות, עם פוטנציאל בלתי נגמר, שאנשיה יכולים להתאים כמו כפפה ליד עבור כל חברה שפועלת בשוק הגלובלי או שואפת להיות כזו. 


איך זה קורה בפועל? 

כל חברה שותפה של המיזם (כיום כבר יש 8 כאלו) מגדירה עבורנו את הצורך – בין אם בידע שנדרש (עד כדי סילבוס מלא), או בפרופיל המועמד. כל תנאי, פרט לנסיון מוקדם – תופס. אנחנו דואגים לאתר את האנשים המתאימים, מפגישים אותם עם החברה, ובמידה ויש אור ירוק – מכשירים אותם בעצמנו, מקצה לקצה, ע"י צוות חונכים (25, בפעם האחרונה שספרנו) מהחברות המובילות בתעשיה. אנחנו לא מבקשים התחייבות לקליטה, אלא רק תעדוף בראיונות – כך שבתום התהליך למועמד.ת יש כתובת אמיתית - שתלויה בעמידה בתו תקן מקצועי. יתרה מכך, העברת המקל בין צוות המיזם לחברה הקולטת מתבצע רק לאחר שהחברה וידאה שהמועמד.ת עומד.ת בתבחינים שהיא קבעה, כולל יישום התאוריה על המוצר של החברה במידת הצורך. לאור העובדה שכל תהליך ההכשרה של המועמד.ת נקבע בראי הצרכים הספציפיים של החברה הקולטת, זמן החניכה on-site מתקצר משמעותית, הלמידה אפקטיבית הרבה יותר, והחברה לא נדרשת לשלם שכר לעובד שאינו מספק value לאורך זמן. 

כפי ששמתם לב, מודל הפעילות שלנו אינו מבוסס על בקשת טובות וחסדים חברתיים – אלא על תועלת עסקית אמיתית שטמונה בשיתוף פעולה עם המיזם. בתקופה האחרונה התבשרנו על קליטת חניכים לחברות כמו Intsights ו-SeeTree  ובקרוב מאוד נסיים תהליכי הכשרה מקבילים עבור Riskified, White-Hat וחברות נוספות. 


ומשפט אחרון על ערכים וציונות (כן, זו לא טעות הקלדה).

האנשים האלה, החניכים האדירים שלנו, עזבו הכל (אבל באמת – הכל) מאחור כדי להגן על מקום שהם רואים בו בית. הם הלכו נגד כל הגיון בריא כי הלב שלהם צעק אחרת. לצערי, החיבוק החם שהם מקבלים בעודם לובשים מדים, מתרופף ביום שבו הם גוזרים את החוגר. זו החובה שלנו, לא פחות, לתת להם את האפשרות למצות את הפוטנציאל הגלום בהם, ולפתח חיים במדינה שהם נתנו עבורה את היקר מכל עבורם. 

בואו נחזיר את החיבוק לעוצמה הראויה לו. 

לירן – 0502224685

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.