1 אוקטובר 2020 | ירדן לפידות
חשבון הנפש של המנהלים המגייסים. כנסו כנסו.

גייסתם לא מעט אנשים בחציון האחרון, איזה כיף! בדקתם מה היתה החוויה שלהם מתהליך הגיוס? ומה עם חבריהם שלא התקבלו? סקר חווית מועמד זה לגמרי 2021.

כמה ימים אחרי יום כיפור, ואין זמן יותר טוב מלכתוב טור נוקב על אחד הדברים הכי חשובים בעיני בעבודה שלנו - חשבון הנפש של המגייסים.

לאורך כל הטורים האחרונים, התמקדנו באיך לבנות חוויית מועמד מנצחת, החל משלב סינון קורות החיים, ועד לשלב האחרון בתהליך - בין אם החלטנו לגייס את המועמד.ת ובין אם לא.

זה קריטי להבין בסיום התהליך כיצד הם חוו את התהליך - האם באמת הצלחנו במשימה שלנו ועיצבנו חווית מועמד שמשקפת את הערכים של החברה? האם המועמדים שמסיימים אצלנו תהליך ולא מתקבלים - ירצו להגיש שוב קו"ח בעתיד?

האם הם ימליצו על החברה לחברים?

על כל אלו, סקר חוויית מועמד יכול לענות עבורנו, וכמובן - ללמד אותנו מה עשינו נכון, ובעיקר מה עשינו לא נכון ואיך להשתפר.


אז לפני שנתחיל באיך, כמה ולמה- הנה קצת דאטה לסבר את אזנכם (אני יודעת שאתם קוראים, כן?):

  • מעל ל-60% מהמועמדים, ישתפו חוויה לא נעימה עם חבריהם ומשפחתם. 35% אחוזים מתוכם, ישתפו את זה ברשתות החברתיות.
  • חווית מועמד טובה, תגרום ל-97% מהמועמדים להמליץ לחבריהם להגיש מועמדות בחברה, ול-95% לשקול להגיש מועמדות שוב.
  • הגעתם לשלב החוזה? איזה כיף! רק קחו בחשבון, ש-84% מהמועמדים כנראה ידחו את החוזה במידה וחוו חוויה לא נעימה בתהליך הגיוס.



ההבנה של חשיבות סקר חוויית מועמד גברה עם השנים, וכיום 79% מהחברות אכן שולחות סקר חווית מועמד. אבל, אנו רואים כי 35% מתוכן, שולחות את סקר חוויית המועמד רק לעובדים שהן גייסו. אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה זה לא מייצג, מכיוון שככל הנראה, אם למועמד.ת שרציתם לגייס הייתה חוויה לא נעימה, הם לא היו מקבלים את ההצעה.

הנה כמה נקודות חשובות בבניית סקר חווית מועמד:

  • שמרו על האנונימיות של המועמדים. כך, המועמדים ירגישו בנוח למלא את הסקר בכנות מלאה.
  • שילחו את הסקר לכל המועמדים - גם לאלה שהתקבלו וגם לאלה שלא. ההמלצה שלי היא לשלוח את הסקר החל מהשלב בו נפגשתם \ ראיתם את המועמד פנים מול פנים (גם בזום). בעיני, לאחר שיחה טלפונית אחת קשה לגבש רושם על תהליך, ולכן התשובה לא תהיה מייצגת.
  • שילחו את הסקר יומיים לאחר שיחת השלילה \ הקבלה של המועמד לארגון. המטרה היא שמצד אחד הרושם מהתהליך יהיה טרי, ומצד שני - שהם לא יענו מתוך אמוציות במידה ונשללו.
  • תעשו את זה תכליתי ותמציתי. תבחרו 3-4 שאלות, שניתן לדרג בסולם של 1-5, שמתמקדות באיזורים שונים. למשל - 

    1. עד כמה אפקטיבי התהליך עצמו בהיבטים של זמן + הלימה לתפקיד.
    2. כמה מכבד היה התהליך.
    3. באיזו מידה היו ממליצים לחברים על החברה.

כמובן שניתן ואף מומלץ ניתן גם להשאיר מקום לשאלה פתוחה.


אז שלחנו את הסקר, המועמדים ענו, אספנו את הדאטה - מה עכשיו?

אני אישית דוגמת את טבלת התשובות אחת לחודש, רואה מה ניתן לשפר, ומתקשרת את זה לכל מי שמעורב בתהליך הגיוס בחברה כדי שנוכל ללמוד מזה. אם תצליחו לעשות את ההתאמות באופן טוב, תראו איך באופן הדרגתי הציון שאתם מקבלים עולה בכל חודש. לא פחות חשוב מזה, תדאגו גם להציב לכם יעדים כדי שתוכלו לוודא שאתם בדרך הנכונה.

ותזכרו חברים, אם אתם לא תבקשו מהמועמדים את הפידבק, הם יספקו את זה לבד- ברשתות החברתיות.
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.