13 אוקטובר 2020 | יואב אלטר
5 דברים שאתם חייבים להפסיק לעשות. עכשיו.

יואב מדבר איתנו הפעם על הדברים שאנחנו היזמים צריכים להפסיק לעשות ובכך לפנות המון זמן לדברים החשובים באמת.

אנחנו היזמים עובדים קשה...נקודה.
החלטות שצריך לקבל, אחריות שצריך לקחת, טעויות, הצלחות ועוד...כולם נוטים לדבר על מה כן לעשות אבל אני רוצה הפעם לשתף 5 דברים שפשוט חייבים להפסיק לעשות. כולנו.

  1. תפסיקו להיות כל הזמן עסוקים - לא מעט אנשים חושבים שלהיות מנכ"ל משמעותו להיות מעורב בהכל, מה שקורה בפועל זה שהם רק מפריעים ומעכבים את התהליכים. תדאגו להקיף את עצמכם באנשים חכמים, מוכשרים ומלאי מוטיבציה (אפילו יותר מכם, אם אפשרי) וקדימה - להאציל סמכויות! תחליטו אתם מה הנקודות הקריטיות שבהם הנוכחות והמעורבות שלכם חשובה וכמובן תהיו שם. 

  2. אל תתחבאו מאחורי סיפורים ומעשיות - יש יזמים המעדיפים להבליט את מה שנראה ונשמע טוב ולהחביא את מה שלא או לעיתים לא להסתכל לאמת בפרצוף. יש מושג שנאמר לא מעט בהכנות לניווטים בצבא, "לאנוס את השטח" - הכוונה היא למצב בו אתה לא בטוח איפה אתה נמצא ואתה מתחיל להתאים את מה שמסתדר לך על השטח...אם אתה יודע שמצפון לנקודה בה אתה עומד אמור להיות הר גבוה אבל בפועל יש שם גבעה קטנה, מי שאונס את השטח, יכריז על אותה גבעה כהר ולמעשה מעוות את המציאות. לדוגמא:"אנחנו עומדים לסגור עסקה עם לקוח ממש גדול!" - מצויין, אתם בטוחים שגם הלקוח חושב שהעסקה עומדת להיסגר? ואם כן, מתי? ברבעון הזה?

  3. תפסיקו להתנהל בכזאת סודיות לגבי הרעיון שלכם - אתם בטח חוששים שמישהו יגנוב לכם את הרעיון. ביננו, כמה פעמים שמעתם על מקרה כזה? יהיה לכם מאוד קשה לקבל פידבק תחת התנהלות כזאת, בעיקר מקהל היעד שלכם שמרוב סודיות וערפל ככל הנראה לא יבין בכלל מה אתם רוצים ממנו, כנ"ל לגבי משקיעים פוטנציאלים. דברו על הרעיון שלכם, וכמה שיותר, ככל שתדברו עליו יותר יצוצו יותר שאלות, יותר תהיות, רעיונות יצירתיים ועוד דברים שפשוט יהפכו את הרעיון שלכם ליותר מוצק, אתם תבינו הרבה יותר טוב מה נכון ומה לא נכון. אותם אנשים שאתם חוששים שיגנבו לכם את הרעיון ככל הנראה עסוקים מאוד ברעיונות משל עצמם, וגם אם לא…

  4. תפסיקו להשתמש בעובדה שלא גייסתם כתירוץ - עם הטכנולוגיה והרשתות החברתיות השונות אתם ממש לא חייבים לפזר מיליוני דולרים כדי לעשות ולידציה לרעיון או לסטארטאפ שלכם. לא פיתחתם את המוצר שלכם כי אתם רוצים קודם להשלים את הגיוס? תנסו בינתיים לפתח מוצר ביניים/זמני בעלות נמוכה, בהרבה מקרים זה יעזור לגיוס עצמו. לא התחלתם למכור כי אתם רוצים להשלים את הגיוס? תשאלו את ריצ'רד ברנסון ועוד הרבה אחרים על bootstrap והקמת חברה ללא משקיעים. בקיצור, בלי תירוצים..יש הרבה פתרונות.

  5. תפסיקו להתעסק בלפתור רק את הבעיות הקלות - לרגע לא נגיד שהבעיות הקטנות והקלות הן לא חשובות, כמובן שצריך לפתור אותן בשלב כזה או אחר אבל הכל מתנקז בסוף לסדרי עדיפויות. לדוגמא, הרבה יותר קל לתקן שגיאות כתיב באתר, אבל הרבה יותר קשה וחשוב לשפר את ה Conversion rate. אני מסכים, בעיות קטנות שאפשר לפתור מהר ובקלות הן מפתות ומושכות אותנו, אבל אנחנו למעשה לא ״מגיעים״ לעסוק בבעיות הגדולות והמהותיות (ולפעמים זה נוח לנו).מה שכן, הבונוס ממציאת פתרון לבעיה מורכבת הוא למעשה שהחלק הקשה מאחוריכם. איזה כיף!



מוזמנים להגיב ולשתף דברים שאתם ממליצים להפסיק לעשות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.