26 נובמבר 2020 | אופק יריב
האם החיים הם משחק מחשב?

אופק משתף אותנו איך הוא מנצל את 24 השעות ביממה באופן האפקטיבי ביותר ומה זה עושה לו. מה איתכם?

לפני כמה שנים הרגשתי שכבר אין לי כוחות, הרגשתי כמו אוגר שרץ בתוך גלגל לשום מקום (למה הם עושים את זה בכלל?), למה אני רץ בכלל? החלטתי שאני עוצר לחשוב, לקחתי את כל הטכנולוגיה שמצאתי והוצאתי מחוץ לחדר עבודה, נעלתי את הדלת כשאני בפנים עם מחברת ועט. הבטחתי לעצמי שאני לא יוצא מהחדר עד שאני מסיים לכתוב את כל מה שיש לי בראש ומנסה להבין לאן אני רץ? מה המטרה?


אז הנה מה שחשבתי: אם אני חושב על החיים כאילו הם משחק מחשב זה נראה ככה - נולדתי, יש לי כמה שנים לחיות ואז אני מת, סוף המשחק. אז למה לא להנות מהמשחק? הרי "לנצח" במשחק דיי חסר משמעות אחרי שאני מת לא? הרי בכל משחק ששיחקתי בעבר, נהניתי בעיקר מחוויית ההרפתקה, מהלא נודע, מההישגים וההתקדמות, ובעיקר מהדברים היוצאי דופן שיצא לי לראות ולחוות. 


המחשבה הזו גרמה לי להיות פריק של ניהול זמן, איך אני מנצל כל רגע שיש לי בשילוב קסום של אפקטיביות עם הנאה, אני מחפש את האיזון העדין בין "לשרוף" את עצמי (Burn Out"") לבין ניצול מלא של הזמן שלי במשך השבוע. 


אז יש לי כמה תובנות לשתף:

מה משותף לביל גייטס, איילון מאסק, וורן באפט לכם ולי? – 24 שעות,  1,440 ד׳, 86,400 שניות. אין מה לעשות.

זמן - הוא המשאב הכי יקר שיש לכל אחד מאיתנו, דעתי האישית היא שמי שמבזבז אותו פשוט לא מעריך את עצמו. שלא תבינו לא נכון! חופש זה חשוב מאוד! אפילו יותר חשוב לנהל את החופש שלנו מאשר את העבודה שלנו, כדי שלא "נשרף".

חשוב שנחליט מתי אנחנו עושים כיף ושמים את ההתקדמות שלנו בצד. אבל באופן חד משמעי, חשוב שנחליט מה אנחנו רוצים לעשות עם הזמן שלנו ולא ניתן לו לחלוף לידינו במשך השנים (אני שומע אתכם אומרים – "אתה רק בן 23 מה אתה מבין בכלל?" – מזמין אתכם להשוואת את הלו"ז שלכם לשלי ולראות למי יש יותר גדול).


מדריך: איך עושים את זה?

  1. תוכנית עבודה שנתית/חצי שנתית – פנו לעצמכם שעה, שבו בחדר ללא הסחות דעת, התחילו לכתוב על דף מה אתם רוצים להגשים השנה, מהם החלומות שלכם, מהם הדברים החשובים לכם שאתם רוצים לשנות בעצמכם.
  2. יומן - פתחו את היומן (Google Calender במקרה שלי) והתחילו להכניס בלוקים של זמנים שבהם אתם פשוט מקדישים זמן לטובת השגת המטרה שלכם, עדיף כאירוע חוזר.
    רוצים קוביות בבטן? – הכניסו אימון בטן 3 פעמים בשבוע בזמנים ריאליים והכניסו כל שבוע חצי שעה שבה אתם קוראים על תזונה ומשפרים את הדיאטה שלכם.
  3. רשימת משימות – פתחו את רשימת המשימות שלכם (דיר באלק אם אין לכם! אני משתמש בGoogle Keep ובTodoist) והכניסו לשם את המשימות הכלליות שאתם צריכים לעשות – חשוב לתעדף אילו משימות מספיק חשובות כדי לעשות אותם ואילו אתם פשוט מוותרים כי הזמן שלכם יקר מדי.
  4. תכנון שבועי – עשו לעצמכם נוהל בכל סוף יום לעבור על הלו"ז של מחר ולראות איך אתם ממקסמים את הזמן שלכם ומה אתם רוצים להשיג מחר, עשו את אותו הדבר בכל יום חמישי לגבי כל השבוע הבא.


הזמן שלי שווה יותר מכסף

אם אקח את כמות הכסף שאני מרוויח בחודש ואחלק ל-730 (כמות השעות שיש בחודש ממוצע) יוצא כמה שווה שעה אחת מהחיים שלי (אני פרובוקטיבי לשם ההסבר בסדר?), עכשיו אני משתמש בסכום הזה כדי להחליט עבור כל דבר שאני עושה (באופן מטאפורי כמובן) האם הוא שווה את הזמן שלי – האם לישון עוד שעת שינה שווה 98 ₪? (תפסיקו לנסות לחשב כמה כסף אני מרוויח, המצאתי את הנתון הזה..) האם לבלות שעתיים עם המשפחה שלי שווה לי 196 ₪? (ברור שכן!!).


לסיכום – כיף לי.

כיף לי לשתף אתכם, כיף לי לשמח אנשים, כיף לי להיות עם המשפחה שלי, כיף לי להרגיש שאני מצליח,

וכיף לי ללכת לישון בידיעה, שהוצאתי מהיום שלי את המיטב, עשיתי הכי טוב שלי, ניצלתי כל רגע,

אבל הכי חשוב – היה לי כיף.

עכשיו אני הולך לישון, מוכן לנצח את מחר.


ממליץ לכולם לקרוא את הספר THE 4-HOUR WORKWEEK של TIMOTHY FERRISS.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.