2 דצמבר 2020 | ירדן לפידות
חבר, מביא חבר!

אתם מגייסים למיזם שלכם? חבר מביא חבר? מי לא מכיר. אבל איך עושים את זה נכון? קבלו את השיטה של ירדן לפידות ורוצו ליישם.

אז בטור הקודם דיברנו על איך מגייסים טלאנטים בצורה יצירתית, בתקופת הקורונה, ועם כמה שפחות עזרה מגופים חיצוניים (פרסום ממומן, חברות השמה וכו'). אשמח לשתף הפעם באחת הדרכים הכי אפקטיביות לגיוס עובדים - חבר מביא חבר.


אחד הדברים הבולטים אצלנו בקליימסל, זה שיש אצלנו המון אנשים שהגיעו דרך חבר מביא חבר. ליתר דיוק, כיום זה מקור של 50% מהמועמדים שלנו! זה מדהים, אבל זה לא קורה בהינף יד.


ממש החודש, הסתיים בהצלחה בקליימסל קמפיין חבר מביא חבר נרחב שארך 3 חודשים, ובמהלכו "התחרו" העובדים על 3 המקומות הראשונים. לאורך כל השנה, אנחנו מצ'פרים עובדים שהפנו אלינו חברים שהתקבלו בבונוס מכובד, אבל החלטנו שבקמפיין הזה, גם מי שמפנה חברים שלא בהכרח מתקבלים, יוכל לזכות בפרסים על הנכונות והמאמץ. החשיבה מאחורי הקמפיין הגיעה מתוך כך ששמנו לב שיש לנו עובדים שמפרסמים ומפנים חברים שלא תמיד מתקבלים, והיה חשוב לנו לפרגן גם להם ולעודד אותם להמשיך ולהפנות חברים גם אם זה לא תמיד מצליח.


לכן, שיטת ניקוד הקמפיין הייתה לפי מעבר של שלבים בתהליך.


מעבר לזה, היה לנו חשוב גם לצ'פר עובדים שאולי כרגע אין להם חברים שמתאימים למשרות הפתוחות, אבל הם כן מתאמצים לפרסם את המשרות שלנו ברשתות, ולכן הוספנו ניקוד אקסטרה לכל מי שיפרסם את המשרות ברשתות החברתיות, יעשה סרטונים מגניבים שקשורים לגיוס ועוד.


בכל שבוע פירסמנו טבלה עם 10 המקומות הראשונים, שלחנו טיזרים והזכרנו לאורך כל הקמפיין בפגישות החברה את המשרות הפתוחות שיש לנו.


ל-3 המקומות הראשונים הקצינו פרסים סופר שווים, בנוסף לבונוס שיקבלו אם אחד מהחברים שהפנו יתקבל (אייפון 11\ גלקסי, איירפודס, ביימי \ אמזון גיפט קארד). בסך הכל התקציב שלנו לקמפיין היה 1200$, והתוצאות לחלוטין היו שוות את ההשקעה. 

כפי שניתן לראות, מספר ההפניות שקיבלנו ברבעון 3 (הרבעון בו הקמפיין רץ) היה גבוה משמעותית משני הרבעונים הקודמים לו. כמו כן, במהלך הקמפיין גייסנו כ-7 עובדים חדשים מחבר מביא חבר, ועוד 8 שהגיעו דרך אתר החברה, לינקדאין ועוד.


אז לסיכום - לשיטת גיוס "חבר מביא חבר" יש יתרונות רבים - בין אם זה חיסכון בעלויות לחברות חיצוניות, סינון רעש וידיעה שאתם מקבלים מועמדים איכותיים ומומלצים, וכמובן - עובדים שנשארים זמן רב יותר בחברה. אה ואיך אפשר לשכוח, זה באמת כיף לעבוד עם חברים!


אז יאללה, תתחילו לעבוד על הקמפיין שלכם, ושיהיה גיוס חברים נעים!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.