25 ינואר 2021 | סיון חרמון
תקופת החגים בארצות הברית

כולנו מכירים את החגים היהודים, ומשמעותיהן על העבודה שלנו, הילדים שלנו והחיים שלנו, אבל איך נראית תקופת החגים בארצות הברית? ואיך עובדים בתקופה הזו עם האמריקאים?

בשבוע הראשון של נובמבר, שוחחתי עם אחד מהצוותים שלי שמטרתם היתה להוציא מוצר חדש לאור לפני סוף השנה. הם: מציעים תאריך שחרור של ה-30 לנובמבר. אני שואלת: ״למה לא לפני״? הם: ״אנחנו לא רוצים לשחרר את המוצר בשבוע של חג ההודיה״. אני: ״אוקיי, ומה עם כל שאר התאריכים?״ הם: ״אנחנו לא רוצים להלחיץ את אנשי הצוות שחס וחלילה מרוב לחץ לא יקחו חופש בשבוע של החג ההודיה״. אני: נותרתי פעורת פה.


כולנו יודעים שחגי ישראל, החגים היהודיים, או איך שהם נקראים באנגלית: ״they high holidays״ מתרחשים בספטמבר. המקבילה האמריקאים לתקופה זו, היא התקופה בין חג ההודיה לראש השנה הלועזי. בתקופה של 5 שבועות נופלים 3 חגים גדולים לתרבות האמריקאית:

  • חג ההודיה - תמיד מתרחש ביום חמישי האחרון בנובמבר (והרבה חברות נותנות לעובדיהן גם את יום השישי שאחרי, שנקרא יום שישי השחור).
  • חג המולד - 24-25 בדצמבר
  • ראש השנה - 1 בינואר

בזמנים נורמליים (כשאין מגיפה עולמית) תקופה זו מאופיינת במספר דברים:

לחץ לסגור מכירות - אם אתם עובדים במכירות, זה הזמן לסגור פינות ולממש הקצאת מכירות, לפני שהחברות להן אתם מוכרים ״מאבדות״ את תקציב הקניות שלהן.

לחץ משפחתי - הרבה אנשים מטיילים, טסים, ונוסעים לפגוש את משפחותיהן. זה כמובן יוצר לחץ למי שמתארח, ולמי שמארח, ולמי שמתכנן את הנסיעות.

ירידת מתח בעבודה - אם אתם לא במכירות, כיוון שהרבה אנשים מטיילים ולוקחים חופשים בזמנים אלו, הרבה חברות מקפיאות ומצמצמות את כמות השינויים בקוד או במוצרים שלהן. למה? אם יורידו משהו לסביבת הייצור, ומשהו משתבש, אין הרבה אנשים שיכולים לתקן או לתמוך - אז מנסים להמנע מזה מראש.

בתי הספר יוצאים לחופשת החורף (הראשונה משתיים!)- הילדים נשלחים הביתה לשבועיים האחרונים של השנה.

בתי עסק סוגרים שעריהם לימי החג - בארה״ב המון דברים פתוחים כמעט תמיד בשבת ובראשון (לא כמו בארץ), אבל בחגים שצוינו, רוב הסיכויים שהכל יהיה סגור.

חברים ומשפחות שולחים כרטיסי חג - תופעה מוזרה ביותר שלקח לי שנים להבינה. אנשים בעצם מסכמים את השנה ושולחים ״תמונת מצב״ אחד לשני בצורת כרטיס חג.

כרטיס החג של משפחתי השנה - איזון בין "נחמד לסכם שנה" ו"תחושת השווצה"

הכל מקושט וכולם שומעים את תקליט תקופת החגים - בין ליל כל הקדושים לחג ההודיה, הכל מתקשט בדלעות ושלדים, ומיד אחרי החד מקשטים הכל באורות חג המולד, עצי אשוח, וכולם משמיעים את אותו התקליט ששר שירים על סנטה וג׳ינגל בלס. יש הדלקת עץ עצום בכיכר רוקפלר, והמון אירועים דומים.


תצוגת אורות בגן החיות בברונקס (צלמת: אני)

כיוון שביליתי הרבה שנים בארגון הפיתוח, ופחות במכירות, אני יכולה להעיד יותר על מה שקורה שם, ובעצם, מתחילת נובמבר כולם מסבירים לך שהם לא יכולים לעבוד, או עדיף שהם לא יעבדו, כי יש מצב שכולם יהיו בחופש ואז לא יהיה עם מי לעבוד, או מי שיתקן בעיות. ובשבועיים האחרונים של השנה, דצמבר 15 ל-31 (ואפילו בשבוע הראשון של ינואר) - רוב החברות והמשרדים ריקים מאדם ומהמולה. תמיד תמצאו מספר אנשים בודדים במשרדים, מספר אנשים ״יעבדו״ מהבית, והרוב יהיו בחופש. זו תקופה מתה.


אז אם החברה שלכם מתרחבת לארה״ב או אם אתם עובדים עם אנשים ביבשת שלי, כמה טיפים:

  • לתכנן לגרוע מכל ולקוות לדברים טובים - זו תמיד עצה טובה, הנמיכו ציפיות. בהקשר הזה, קחו בחשבון שיש סיכוי שמעט מאוד דברים ינועו קדימה מאמצע נובמבר ועד השבוע השני של ינואר, כיוון שאנשים לוקחים חופשות בזמנים הללו, לפעמים קשה להתקדם כשאנשים בצוות נעלמים וחוזרים ומאבדים הקשר ומומנטום. זה יעזור לכם לתאם ציפיות עם הממונים, וצוותים מקבילים, בזמן שאתם מנסים לקדם מה שאפשר עם מי שנותר.
  • אם החברה שלכם תומכת ומקדמת איזון בין חיים אישיים לעבודה, ואתם רוצים להיות מנהיגים מתחשבים, נסו למצוא דרך לנווט בין לאפשר לאנשים לקחת חופש ובין ניצול נכון של מי שלא לוקח חופש. זה קצת מאתגר אבל סביר שמסר בסגנון הבא יעבוד: ״תרגישו חופשי לקחת חופש, אבל הודיעו לנו ב<תאריך מסוים> אם אתם עובדים או לא, כדי שנוכל לתכנן את העבודה נכון״ 
  • אם אתם מחפשים נושאים לצ׳יט צ׳אט בתקופה זו, הרבה אנשים מטיילים, ״קוטפים״ דלעות (pumpkin patch), אפשר לשאול איפה או עם מי הם עושים את החג וכיו״ב.
  • איך לברך? מפאת מגוון התרבויות ביבשת שלי, ועם תרבות הפוליטיקלי קורקט, נהוג לאמר ברכה כללית (happy holidays) כי אתם אף פעם לא יודעים מי יהודי, מי נוצרי, מי משהו אחר ומי חוגג. לכו על בטוח! 


ואם קראתם פה בין השורות, אולי שמתם יש לי דיעה אישית חזקה לגבי חודש וחצי שבו ״אי אפשר״ לעבוד. אני חושבת שזה חוזר לתקופת הצבא שלי. כאילו מה זה הזרקנות הזו שבעטיה אף אחד לא עובד? לא עובדים כי אנשים בחופש? האם זה הגיוני? מי שבחופש שיהיה בחופש, ומי שלא שיעבוד. איך זה שונה מכל מצב אחר בעולם? זרקנים נמאסתם! חג שמח, תחזרו לעבודה :) 


אז בשנה הבאה, אם אתם עובדים עם אנשים בארה״ב, והעניינים נחלשים בתחילת נובמבר, או אתם שומעים ״yeah, the holidays are coming" אני מקווה שתהיה לכם טיפ טיפה יותר הבנה של המצב, ומשמעותיו על השותפים שלכם.


השארו חמימים, כי לי כבר קר,
סיון

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.